نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:28

مصالحه در شانزدهمین پرونده قصاص استان هرمزگان ایجاد شد

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از ایجاد مصالحه در شانزدهمین پرونده‌ قصاص این استان از ابتدای امسال و در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی قهرمانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در آستانه اربعینِ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) و با اجرای پویش مردمی «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، شانزدهمین پرونده قصاص استان هرمزگان از ابتدای امسال منجر به صلح و سازش شد.

وی اظهار داشت: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان خراسان رضوی و پس از برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش های اعضای هیئت صلح و سازش، مؤثر واقع شد و خانواده مقتول با تأسی سیره اهل بیت (علیهم السلام) و به عشق سیدالشهدا (ع)، ضمن اعلام بخشش و رضایت منجز و قطعی خود، به این زندانی، فرصت زندگی دوباره بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: این یازدهمین اعزام هیئت صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان به استان های دیگر است و پیش از این نیز اعضای این هیئت با سفر به ۱۰ استان کشور موفق به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص شده اند.

قهرمانی با اشاره به اینکه این محکوم به قصاص از ۵ سال پیش تاکنون در زندان بندرعباس به سر می‌برد و منتظر اجرای مجازات بود، تصریح کرد: قصاص قاتل، حق شرعی و قانونی اولیای دم این پرونده بود و به همین جهت، ایثار و ازخودگذشتگی و اعلام رضایت آنها به احترام و به عشق امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اقدامی بزرگ، فداکارانه و شایسته تقدیر و تحسین است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از فعالیت مضاعف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف این استان در ماه های محرم و صفر امسال برای اخذ رضایت از اولیای دم در راستای اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» نیز خبر داد و گفت: امیدواریم که اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص و طرفین دیگر پرونده های قضایی نیز به این پویش مردمی بپیوندند و با استفاده از این فرصت معنوی و به عشق امام حسین (ع) با خدا معامله کنند و در صورت امکان رضایت خود را اعلام نمایند تا از برکات آن بهره‌مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481333

مهمترین اخبار ایران و جهان: