نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 18:37

هلال احمر لیبی آمار اعلام‌شده درباره جانباختگان سیل را تکذیب کرد

سخنگوی هلال احمر لیبی در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره تلفات سیل در این کشور، آمار اعلام‌شده را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ شبکه «روسیا الیوم»، عصر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار جان‌باختگان سیل لیبی خبر داد.

این شبکه روسی به نقل از خبرنگار خود در لیبی نوشت که نیروهای امدادی و ارتش لیبی در مناطق دور از شهر سیل‌زده «درنه» (شمال شرق لیبی) صدها جسد را به‌ویژه در سواحل منطقه طبرق بیرون کشیده‌اند.

با این حال، این شبکه اشاره‌ای به آمار دقیق جان‌باختگان نکرد و افزود سازمان ملل تا پیش از بیرون کشیدن اجساد مذکور اعلام کرده بود شمار کشته‌شدگان سیل در شهر درنه به ۱۱۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که ۱۰۱۰۰ تن از شهروندان لیبی همچنان سرنوشت نامعلومی دارند و در شمال مفقودشدگان هستند.

با این حال، «توفیق شکری» سخنگوی هلال احمر لیبی، امروز، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه گزارش سازمان ملل متحد درباره شمار تلفات را تکذیب کرد و گفت: «ما تعجب می‌کنیم که ناممان در چنین آمارهایی وارد می‌شود. ما چنین ارقامی را اعلام نکرده‌‌ایم».

دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود درباره تلفات لیبی آمار اعلام‌شده را به هلال احمر این کشور نسبت داده بود.

خبرگزاری «آناتولی»، امروز، گزارش داد که اجساد افرادی که تیم‌های امدادی آن‌ها را از دریا یا از زیر آوارها بیرون کشیده‌اند، در حومه شهر درنه در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌شوند.

کشور لیبی حدود هفت روز پیش شاهد طوفانی سهمگین به نام «دانیال» بود که شهرهای شرقی آن به‌ویژه درنه را درنوردید. به دنبال این طوفان، سیل شدیدی در بخش‌هایی از این کشور جاری شد و چند منطقه را به طور کامل به زیر آب برد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501677

مهمترین اخبار ایران و جهان: