نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 17:33

کاهش محسوس دما و ورود سامانه بارشی به استان همدان

همدان- مدیرکل هواشناسی استان همدان از کاهش محسوس دما و ورود سامانه بارشی به استان خبر داد، گفت: از عصر امروز با استقرار توده هوای سرد و کاهش محسوس دما در سطح استان اتفاق خواهد افتاد .

حسین عابد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توجه به آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی به دلیل گذر سامانه ناپایدار با هسته سرد از استان طی امروز و امشب در برخی ساعات بارش باران، احتمال رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش چندانی را در استان نخواهیم داشت و از عصر امروز با استقرار توده هوای سرد و کاهش محسوس دما در سطح استان اتفاق خواهد افتاد به طوری که از روز شنبه و سپس یکشنبه در برخی نقاط استان دمای کمینه تا ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر هم خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته نوسانات دما در همدان در گرم‌ترین ساعات ۱۹ درجه سانتی گراد و در خنک‌ترین ساعات ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است، اضافه کرد: شهرستان‌های فامنین و قهاوند با ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان و صبح امروز نیز رزن و گل تپه با ۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط استان در طی شبانه روز گذشته ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119710

مهمترین اخبار ایران و جهان: