نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 17:06

تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی نسل جدید ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی نسل جدید ضرورت دارد، مهم‌تر از زبان و محتوای آموزشی رفتار و عملکرد مربیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، اظهار کرد: ماه رمضان ضیافت الله و فرصتی بی‌نظیر است.

وی افزود: امیدواریم مدیر جدید کانون بتواند در نگهداری فرهنگی، دینی، مذهبی و علمی کودکان موفق عمل کند و ذهن این نونهالان را که هنوز روح و جانشان شکل و رنگی نگرفته است به سمت کمال هدایت کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت تربیت کودکان، عنوان کرد: اینها بزرگانی در قالب کودک با همان فطرت و استعدادهای بزرگسالان هستند، مسئولیت تربیت نسل نو و دهه نودی بسیار مهم است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که پس از پیروزی انقلاب این نهاد به دست جریان انقلابی افتاده اما مهم چگونگی ایفای نقش است، تغییر نام دردی را دوا نمی‌کند؛ تغییر هویت عملکرد و نگاه تربیتی به این نسل ضرورت دارد.

لائینی ادامه داد: بچه‌های ایران زمین ما نشان دادند که با استعداد هستند، دشمنان هم نشان دادند که نسبت به اینها طمع دارند، هنر کشورهای پیشرفته شناسایی و جذب و استفاده از شخصیت های بزرگ علمی از سراسر جهان است.

وی با بیان اینکه کودکان پنج مرحله آموزشی اعم از خانواده، کانون، پیش دبستانی، مدرسه و دانشگاه را پشت سر می‌گذارند؛ خواستار نظام واحد تعلیم و تربیتی شد و تاکید کرد: اگر اینها سیاست واحد داشته باشند خوب است اما ما الان چند سیاسته هستیم، رهاشدگی، وارفتگی و غرب‌زدگی هیچکدام خوب نیست.

محمدی لائینی اضافه کرد: ارکان تمدن اسلامی مردم سرزمین است، ما نیازی به اجرای الگوی تربیتی و آموزشی غربی‌‌ها نداریم و این با غیرت ملی و موازین شرعی ما منافات دارد، خیلی‌ها به محتوای ۲۰۳۰ نگاهی داشتند که برخلاف نگاه مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: ما انقلاب کردیم که مستقل باشیم نه اینکه زیر استعمار فرهنگی بیگانگان خرد شویم،  شخصیت و هویت مستقل داشتن یک کودک خیلی مسئله مهمی است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه مهم‌تر از زبان و محتوای آموزشی رفتار و عملکرد مربیان است، گفت: این موضوع در روحیه کودکان موثر است، خانواده‌ها هم باید از نظر فرهنگی همخوان با مباحث دینی و معنوی باشند بچه‌ها نباید مغلوب فرهنگ خانواده‌ها باشند بلکه باید مغلوب فرهنگ کانون باشند.

پایان پیام/۳۱۴۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158110

مهمترین اخبار ایران و جهان: