نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:05

پیش‌بینی تولید ۷۰ تن گل‌محمدی از باغات دودانگه

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی گل‌محمدی دودانگه با اعلام اینکه پیش‌بینی ما این است میزان تولید گل‌محمدی از ۷۰ تن عبور کند، گفت: میزان تولید گل‌محمدی سال گذشته ۴۰ تن بود امسال میزان تولید از این میزان عبور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کشت گیاهان دارویی به‌ویژه گل‌محمدی در سال‌های گذشته مورد توجه روستاییان قرار گرفت.

کشت گل‌محمدی در روستاهای دودانگه با توجه به شرایط مناسب چنان رونق گرفت که هکتارها مردم زمین‌های خود را به ابن نوع کشت اختصاص دادند.

این مهم تا حدی پرشتاب پیش رفت که حتی موجب برگشت جمعیتی شده بود که سال‌های سال به‌دلیل نداشتن کار به شهر پناه برده بودند ولی اکنون به کسل و کاری رسیدند و حتی زمینه ایجاد شغل برای سایر افراد هم فراهم شده است.

فصل برداشت گل که می‌شود، چنان گل‌کاران سرگرم کار برداشت می‌شوند که وقت سرخاراندن ندارند و جدا از اینکه خودشان باید شبانه‌روز مشغول کار باشند بلکه زمینه اشتغال برای سایر افراد هم فراهم می‌شود.

علی روشنی رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی گل‌محمدی دودانگه در این‌باره، اظهار کرد: طی ۱۰ روز آینده برداشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ما این است میزان تولید گل‌محمدی از ۷۰ تن عبور کند، افزود: میزان تولید گل‌محمدی سال گذشته ۴۰ تن بود امسال میزان تولید از این میزان عبور می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی گل‌محمدی دودانگه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر گل‌کار در اراضی دودانگه مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: درحال حاضر ۲۳۰ هکتار از اراضی روستاهای مختلف دودانگه زیرپوشش گل  قرار دارد.

به گزارش فارس، امیدواریم باتوجه به شرایط خوب تولید، امسال شاهد دست پُر گل‌گاران منطقه دودانگه باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158998

مهمترین اخبار ایران و جهان: