نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 16:30

بکارگیری گسترده‌ترین سامانه‌های دفاعی جهان توسط روسیه در جنگ با اوکراین

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد روسیه برخی از گسترده‌ترین سامانه‌های دفاعی جهان در دهه‌های اخیر را در نبرد با اوکراین به کار برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه در به‌روز رسانی اعلام کرد روسیه برخی از گسترده‌ترین سامانه‌های دفاعی نظامی جهان در دهه‌های اخیر را در اوکراین مستقر کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سنگرها و خطوط دفاعی از اواسط سال ۲۰۲۲ در جنوب اوکراین در خط مقدم و عمق مناطق تصرف شده مستقر شده اند. وزارت دفاع انگلیس افزوده که برخی از سنگرها نیز در خاک روسیه حفر شده است.

در این بیانیه آمده است: «تصاویر نشان می‌دهد که روسیه تلاش خاصی برای تقویت مرزهای شمال کریمه از جمله منطقه دفاعی چندلایه  نزدیک روستای "مدودوکا" انجام داده است روسیه همچنین صدها مایل خندق را "بلگورود" و کورسک حفر کرده است.»

این وزارتخانه مدعی شد که گستره دفاع‌ها نشان دهنده نگرانی کرملین در مورد ضد حمله اوکراین است.

دولت انگلیس همچنین اعلام کرده که  قصد دارد موشک‌های دوربرد را در چارچوب صندوق بین‌المللی برای اوکراین که لندن هدایت آن را برعهده دارد، خریداری کند. فهرست تجهیزات و مهماتی که وزارت دفاع انگلیس قصد خریداری آن برای اوکراین در آینده نزدیک را دارد، شامل موشک‌ها یا راکت‌های زمین، دریا و هواپرتاب با برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل ۲۰ تا ۴۹۰ کیلوگرم است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: «شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم.»

جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با تمام امکانات خود در حال حمایت و پشتیبانی از کی‌یف هستند. آمریکا بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌ است؛ با این حال، معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به «تجاوز روسیه» در سال جاری نیاز دارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180754

مهمترین اخبار ایران و جهان: