نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 16:35

سقط جنین یک تهدید و آسیب اجتماعی است/ ‎ابراز نگرانی از آمار سقط جنین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز نگرانی از آمار و گزارش‌های غیررسمی سقط جنین گفت: سقط جنین یک تهدید و آسیب اجتماعی است که اگر به موقع مداخله نشود برای جامعه تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن حقایی در مراسم گرامیداشت روز ماما امروز شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲  که در سالن دانشکده داروسازی  دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با تبریک روز جهانی ماما  اظهار کرد: این اهمیت و نقش جامعه مامایی را نشان می‌دهد که هر سال پنجم می را در کل جهان روز جهانی ماما گرامی گرفته می‌شود.

وی افزود: وجود ماما مقدس است و دست‌های ماماها حیات بخش است و نگرش ما به ماماها  باید فرآیندی برای پیش از بارداری، حین بارداری و بعد از بارداری باشد.

حقایی ادامه داد: زحمات و فعالیت‌های ماماها در شاخص مرگ مادران باردار و کودکان زیر پنج سال باعث شده است که به شاخص‌های جهانی در این خصوص برسیم و این یکی از افتخارات کشور ما است که مراقبت‌های اولیه بهداشتی با مراقبت‌های مادر و کودک شروع شده است.

وی با ابراز نگرانی از آمار و گزارش‌های غیررسمی سقط جنین گفت: سقط جنین یک تهدید و آسیب اجتماعی است که اگر به موقع مداخله نشود برای جامعه تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و با تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی به موقع ماماها می‌توان میزان موالید را در کشور افزایش داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: امیدواریم بتوانیم با همت و پشتیبانی شما جامعه‌ای ایمن‌تر و پویاتر داشته و با اجرای قانون جوانی جمعیت جامعه ای جوانتر داشته باشیم.

گزارش فارس حاکی است، در خاتمه مراسم از ۳۰ نفر از ماماهای نمونه در حوزه بهداشت، ۲۰ نفر در حوزه درمان، ۸ نفر از انجمن علمی مامایی و جمعیت مامایی و یک نفر از نجات فرزندان سقط (طرح نفس) بااهداء لوح سپاس از طرف رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تقدیم شاخه گل تقدیر و تشکر بعمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192454

مهمترین اخبار ایران و جهان: