نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 22:09

باید محافل قرآنی توسعه پیدا کند

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: باید ماه رمضان ماه ارج گذاری بیشتر به ماه مراسمات قرآنی باشد و در ماه رمضان جلسات قرآنی باید تشکیل شده و توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گسترش فعالیت قرآنی شهرستان، اظهار داشت: ماه رمضان از جمله ماه‌هایی که در آن نماز و عبادات ثواب بسیاری دارد و ماه نزول قرآن است یعنی این ماه با همه عظمتی که دارد ظرف نزول قرآن قرار می‌گیرد و این اهمیت قرآن کریم را نشان می‌دهد.

وی افزود: گفته می‌شود که هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است بنابراین باید ماه رمضان ماه ارج گذاری بیشتر به ماه مراسمات قرآنی باشد و در ماه رمضان جلسات قرآنی باید تشکیل شده و توسعه یابد.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی هایی انجام شود که با نهادهای قرآنی فعال در شهرستان هماهنگی صورت گیرد تا در طول سال جلسات قرآنی، تفسیر، مفاهیم و حفظ را گسترش دهیم.

حجت الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: جلسات و محافل قرآنی که برگزار می‌شود را باید تشویق کرد تا اوج داشته و توسعه پیدا کند چرا که این موضوع لازم است و اثرگذاری نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید رونق بخشیدن به مساجد را در دستورکار قرار دهیم و همچنین حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126010

مهمترین اخبار ایران و جهان: