نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 21:41

برپایی ۳۴۰۰ محفل انس با قرآن به یاد شهدا در اردبیل

اردبیل- دبیر ستاد ملی کنگره سه‌ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: به نیت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان همزمان با ماه رمضان، سه هزار و ۴۰۰ محفل انس با قرآن در استان اردبیل در حال برگزاری است.

علیرضا حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل که ۲۶ مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان بهار قرآن، محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری، استانی و علاقه‌مندان به این کتاب آسمانی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با برپایی این محافل و مجالس در شهرها و روستاها که به نیت شهدای استان برگزار می‌شود، سعی بر این است تا نوجوانان و جوانان بیشتر از سایر اقشار با پیام قرآن و مسیر سعادتمند ترسیم شده در این کتاب آسمانی بیشتر آشنا شوند.

دبیر ستاد ملی کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت‌: در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و همچنین امامزاده‌ها برپایی این محافل و مجالس قرآنی حال و هوایی معنوی به وجود آورده و انتظار می‌رود با تأسی به قرآن کریم، اهل بیت و وصایایی که شهدا بر همین اساس تدوین کرده‌اند، بتوانیم در جامعه بیش از گذشته الفت، مهربانی و همدلی در مسیر پیشرفت و توسعه را شاهد باشیم.

حسن‌زاده افزود: راه سعادت جامعه بشری و اسلامی ما از عمل به قرآن و کلام اهل بیت عبور می‌کند و ضروری است برای ذخیره دنیا و آخرت به این کتاب آسمانی پناه برده و بیش از گذشته پیام‌های آن را در زندگی خود عملی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهدا با عمل به پیام قرآنی و کلام اهل بیت توانستند جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و از دین، ناموس و مرز کشور صیانت کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم ذره‌ای به آرمان ملت ایران خدشه‌ای وارد کنند.

حسن‌زاده اضافه کرد: ما نیز امروز وظیفه سنگربانی و صیانت از این سرمایه‌های معنوی را داریم و تنها راه آن نیز تحکیم مبانی دینی و ارزشی بر محور قرآن و کلام اهل بیت است که همواره بر آن تاکید شده است.

دبیر ستاد ملی کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم این محافل قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار شده و به نیت شهدا اجر و ثواب بیشتری را در زندگی نسل‌های بعدی شاهد و ناظر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142010

مهمترین اخبار ایران و جهان: