نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 09:04

رئیس جهاد کشاورزی: مشکلی در تامین مرغ نداریم

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد.

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به گرایش مردم به مصرف گوشت سفید، تدابیر لازم برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم انجام شده و هیچ مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به منظور تامین مرغ ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، در دو ماه پایانی سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم و یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به توزیع مرغ به میزان لازم در تمام شهرستان‌ها بیان کرد: تا رفع نیاز کامل و رسیدن بازار به تعادل، توزیع مرغ ادامه دارد و هیچ کمبودی نیست.

صفری تاکید کرد: چنانچه در شهرستان‌ها کمبودی مواجه شویم، با توجه به واگذاری اختیار توزیع مرغ به شهرستان‌ها، مرغ منجمد توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند مرغ منجمد مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر با پراکندگی بالا در شهر تامین کنند، گفت: تمام سعی و تلاش ما  در تنظیم بازار تامین کالای مورد نیاز مردم با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱۸۰ تن گوشت مرغ به در استان مرکزی تولید و میزان مصرف آن نیز روزانه در شرایط عادی ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن است.

صفری اظهار کرد: استان مرکزی سومین قطب تولید گوشت قرمز در کشور است و در زمینه تولید و تامین تخم مرغ نیز در استان مشکلی وجود ندارد و این استان از جمله استان‌هایی است که مازاد تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند.

به گزارش فارس و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشست وبینار قرارگاه امنیت غذایی که صبح امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی  برگزار شد، در خصوص تامین گوشت مرغ گرم و منجمد و تامین این کالای اساسی در بازار موارد لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی هدف‌گذاری شد.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134698

مهمترین اخبار ایران و جهان: