نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 00:08

آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در روزهای یخبندان اردبیل

اردبیل- معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: برنامه‌ریزی مناسب با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی انجام شده تا در روزهای برفی و یخبندان اردبیل شاهد کمترین حوادث ناگوار باشیم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با برگزاری جلسات مستمر مدیریت بحران در استان و شهرستان‌های مختلف سعی می‌کنیم تا با توجه به شرایط بارندگی در شهرهای مختلف، تأمین سوخت جایگزین برای واحدهای صنعتی و نانوایی‌ها و همچنین مجموعه‌های خدمات‌رسان را انجام داده و شرایط مناسبی را برای زندگی روزانه مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت بارش و یخبندان در روزهای آینده، همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و راهداری در آمادگی کامل به سر می‌برند تا کمترین حوادث ناگوار را شاهد بوده و بیشترین خدمات‌رسانی را در شهرها و روستاها شاهد باشیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل از سرعت عمل راهداری در بازگشایی مسیرها و جاده‌های مواصلاتی و روستایی قدردانی کرد و گفت: با اولویت راه‌های اصلی، عملیات راهداری در قالب ۷۵ اکیپ راهداری در حال انجام است و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات با همراهی ۴۰۰ نفر پرسنل شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا برف‌روبی را در مسیرهای مختلف انجام دهند.

میرجعفریان افزود: با توجه به بررسی پلیس راه و راهداری در روز نخست شرایط برفی استان اردبیل‌، تاکید می‌کنیم که هموطنان از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و با بستن زنجیر چرخ و استفاده از لاستیک ضد یخ در صورت تردد جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر نیروهای خدماتی نیز آماده همراهی و کمک هستند تا کمترین حوادث ناگوار را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شاهد باشیم.

میرجعفریان تلاش شهرداران استان را در برف‌روبی خیابان‌ها و کوچه‌ها به ویژه پل‌های غیرهمسطح یادآور شد و اضافه کرد: لغزندگی به ویژه در ساعات اولیه صبح و آخر شب باید با نمک‌پاشی به موقع به حداقل رسیده و خسارت وارده به هموطنان نیز به دقت کنترل شود.

وی تأکیدات و توصیه‌های شرکت گاز استان را در استفاده بهینه از گاز و کاهش مصرف خانگی و تجاری یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی و تجاری است، شهروندان باید الگوی مصرف را در کنار دمای رفاه مد نظر قرار دهند تا افت فشار گاز را شاهد نباشیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل در انتهای انتقال خط گاز قرار دارد، تلاش بر این است تا با کنترل مصرف واحدهای بزرگ صنعتی امکان ارائه خدمات به مشترکان خانگی فراهم آید که انتظار می‌رود این مشترکان نیز مصرف درست را لحاظ کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964110

مهمترین اخبار ایران و جهان: