نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 09:26

تمرکز دشمن برنهاد خانواده/ بیمه کردن جامعه با برگزاری روضه خانگی

رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امروز تمرکز دشمن بر نهاد خانواده ها است، گفت: جامعه را با برگزار روضه های خانگی و مجالس اهل بیت بیمه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در مجلس روضه خانگی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به حوادث اخیر و تمرکز دشمن بر موضوع خانواده اظهار کرد: خانواده حضرت فاطمه زهرا نمونه یک خانواده مستحکم است که باید از آن الگوبرداری شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مجالس خانگی روضه و اهمیت برگزاری این جلسات در شناخت بهتر و بیشتر دین افزود: برگزاری چنین جلساتی جامعه را بیمه می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به حضور دین در عرصه اجتماعی اشاره و با بیان اینکه ما باید به وظایف خود عمل کنیم، گفت: امروز شاهد تبلیغات گسترده دشمن علیه دین هستیم اما ما این انقلاب را که برای ان پاک‌ترین فرزندانمان را تقدیم کرده‌ایم به دست صاحب اصلیش می‌رسانیم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استمرار در برگزاری جلسات روضه خانگی و بهره گیری از حضور روحانیت تصریح کرد: در این مجالس باید به بیان مسائل تربیتی و خانواده نیز توجه ویژه شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به وجود دو نگاه مادی و الهی به خانواده بیان کرد: در نگاه الهی، سخت‌ترین مسائل با وجود امکانات کم، حل می‌شود و به سمت جلو حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه به تفاوت و فاصله بسیار میان زندگی ما و اهل بیت اشاره کرد و افزود: نبود نگاه درست گاهی سبب بروز مسائل و مشکلاتی در خانواده‌های مذهبی شده است که باید این نگاه‌ها تغییر کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر لزوم توجه به صبر و مهار خشم در خانواده‌ها گفت: وجود کدورت در میان خانواده سبب تاریکی می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم پیشگیری از بروز خشونت در خانواده‌ها تصریح کرد: زن و مرد نباید در مورد مسائلی که یکدیگر به آن حساسیت دارند، صحبت کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ای موفق است که انتظارات از یکدیگر را تعدیل کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در نظام خانواده باید خشونت را تقبیح کنیم، گفت: نهی از اختلافات خانوادگی نکته دیگری است که باید به آن توجه شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به وجود ۳۰۰ آیه در قرآن مربوط به زن اشاره و اضافه کرد: مدافع‌ترین نظام حقوق زن در قرآن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941754

مهمترین اخبار ایران و جهان: