نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 13:53

بیمارستان شهدای طارم پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست/ افتتاح ۱۴۰ پروژه در طارم

فرماندارشهرستان طارم با بیان اینکه بیمارستان شهدای طارم پاسخگوی نیازهای مردم این شهرستان در حوزه بهداشت و سلامت نیست، گفت: در سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به طارم که در سفر نخست ریاست جمهور به استان صورت صورت گرفت، قول‌هایی داده شد که پیگیر این موارد هستیم.

رضا‌علی انبارلو، فرماندار شهرستان طارم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه جمعیت شهرستان رو به افزایش است و مهاجرت معکوس در شهرستان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: تنها بیمارستان شهدای طارم پاسخ‌گوی نیاز‌های مردم شهرستان در حوزه سلامت و بهداشت نیست.
فرماندار شهرستان طارم  به مراجعه مردم دیگر استان‌های همجوار از جمله اردبیل و گیلان به بیمارستان شهدای طارم و نیز حضور کارگران فصلی به لحاظ ظرفیت‌های که در حوزه کشاورزی در این منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت: نیاز است که این بیمارستان از ۳۲ تختخواب به ۶۴ تختخوابی ارتقا پیدا کند.
انبارلو به سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به طارم که در دوره اول سفر ریاست جمهور به استان صورت گرفت اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی بازدیدی که از این بیمارستان به عمل آورد در جلسه شورای اداری این شهرستان قول دادند که این بیمارستان از ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخواب و همچنین اختصاص یک دستگاه سی‌تی اسکن و نیز اختصاص دو دستگاه آمبولانس کمک‌دار به بیمارستان مذکور اختصاص داده شود.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و به کمک مسوولان استانی از جمله متولی اصلی این امر یعنی دانشگاه علوم پزشکی استان در صدد هستیم که قول‌های وزیر عملیاتی شود تا نیاز‌های مردم شهرستان در حوزه سلامت و بهداشت به رفع شود.

پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی مسکن اقدام‌  ملی در شهر‌ آب‌بر

انبارلو در ادامه به وضعیت نهضت اقدام ملی مسکن در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: در فاز نخست این نهضت ساخت ۲۰۰ واحد در شهر آب‌بر آغاز شده است که در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که ۱۸ واحد هم در شهر چورزق در مراحل پایانی است.
فرماندار شهرستان طارم همچنین به اجرای فاز دوم نهضت اقدام ملی مسکن در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در فاز دوم هم زمینی در حدود ۳۹ هکتار در شهر آب‌بر برای ساخت ۴۰۰ واحد و نیز یک هکتار در شهر چورزق در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم آنها هم آغاز و شاهد صاحب خانه شدن نیازمندان به ویژه جوانان شهرستان باشیم.

افتتاح ۱۴۰ پروژه در شهرستان طارم همزمان با دهه فجر
انبارلو در ادامه به پروژه‌های که در ایام دهه فجر در این شهرستان افتتاح خواهد شد اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۱۴۰ پروژه افتتاح و کلنگ ۲۵  پروژه، در مجموع با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان به زمین زده خواهد شد.
شایان ذکر است، که از ابتدای آغاز دولت سیزدهم در حوزه‌های عمران شهری و روستای شهرستان طارم در حال حاضر ۱۲۰ پروژه نیمه تمام تکمیل شده است و ۷۲ پروژه نیز آغاز شده بود که در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل خواهد رسید که برای این پروژه‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1004998

مهمترین اخبار ایران و جهان: