نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 22:07

روشن شدن مشعل گاز در 17 روستای دهلران

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: مشعل گاز در 17 روستای دهلران روشن شده که این روستاها شامل خربزان بالا و پایین سرکمر، بیشه‌دراز، سادات عین‌قائم، چم‌هندی، ابوغویر و صمانه هستند.

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام  اظهار کرد: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال جاری، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی و روستا را در دستور کار خودقرار داده است.

وی افزود: در مجموع برای گازرسانی به این روستاها و صنایع بیش از ۵۱ هزارمتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به ۹ واحد تولیدی و صنعتی در این طرح بیان کرد: برای  این تعداد صنایع ۱۳ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی افزود: برای گاز رسانی به  روستا های مورد هدف  ۲۰۳میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

کشاورز با بیان این که مشعل گاز در 17 روستای دهلران روشن شده گفت: این روستاها شامل خربزان بالا و پایین  سرکمر، بیشه‌دراز، سادات عین‌قائم، چم‌هندی، ابوغویر و صمانه هستند.

کشاورز با تاکید  به اینکه بیش از ۳۱۲ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق کمتربرخوردار و مرزی استان دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، در اقصی نقاط استان روستاهایی که از نظر سرانه هزینه خانوار دارای قابلیت گازرسانی هستند، گازدار شده و به اتمام برسند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای دهلران به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد، گفت: خدمات رسانی و رساندن سوخت پاک در مناطق روستایی این استان بالاتر از میانگین کشوری است و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

این مقام مسئول  از گازرسانی به روستای هاویان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این روستا ۲۱ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و در مجموع ۲۰ خانوار ساکن در روستا نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

پایان پیام /

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019110

مهمترین اخبار ایران و جهان: