نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:44

تبیین راهکار برون رفت از فتنه است/ لزوم برکناری مدیران ناکارآمد

بوشهر- امام جمعه کنگان با بیان اینکه بصیرت و جهاد تبیین راهکار اصلی برون رفت از فتنه است گفت: برخی مسئولین ناکارآمد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی شناسایی و برکنار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با گرامیداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: بصیرت، ولایتمداری و دشمن شناسی پیام بزرگ ۹ دی است.

وی افزود: خروش میلیونی مردم قهرمان ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸ فتنه بزرگ را خاموش کرد. تشریح و تبیین ابعاد بزرگ فتنه ۸۸ ضروری است.

محمودی افزود: درایت رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و حضور با بصیرت مردم نقشه دشمنان و فتنه فتنه گران را خاموش کرد.

وی با اشاره به تقارن یوم الله ۹ دی با ایام ارتحال عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی و شهادت مالک اشتر زمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بیان نمود: شهادت سردار دل‌ها و مرد میدان زمینه بصیرت افزایی را بیش از پیش عیان کرد.

خطیب جمعه کنگان در خصوص بصیرت و اهمیت آن ضمن بازخوانی جریانات طول تاریخ از جمله صدر اسلام گفت: عدم بصیرت کافی بود که امیرالمومنین علی (ع) را خانه نشین، یگانه یادگار پیامبر خدا را بین در و دیوار، امام حسن مجتبی (ع) را تنها و موجب شهادت غریبانه و مظلومانه امام حسین (ع) در کربلا شد.

محمودی در خصوص حماسه ۹ دی، حمایت از دین و ارزش‌های دینی، ولایت و نظام را از عناصر مهم این حماسه ذکر و عنوان کرد: ۹ دی حرکتی برخاسته از بطن جامعه، نماد وحدت امت و اکسیری بود که کشور را واکسینه نمود.

وی تبری از دشمنان را دیگر عنصر مهم در یوم الله ۹ دی بیان و با تبیین اقدامات سران فتنه با همراهی و حمایت آمریکا، صهیونیست و انگلیس افزود: استکبار جهانی و غرب و رژیم جعلی صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب پشتیبانان اصلی فتنه در چند دهه گذشته تا کنون بوده و هستند و ساده لوحی است اگر کسی تعلق خاطر به سران فتنه داشته باشد و یا آنها را تطهیر کند.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها و سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز متفکر بزرگ و عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی گفت: شهید سلیمانی حجت الهی برای بصیرت و ایمان و اراده و آیت الله مصباح چراغی برای جلوگیری از تاریکی تحریف انقلاب و و نوری برای روشن شدن راه انقلاب و مبنای رهبری انقلاب بود.

محمودی با استناد به فرمایش رهبری معظم انقلاب که شهید سلیمانی را با چشم یک مکتب نگاه کنیم به برخی ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: مراقبت از حدود شرعی، دقت در امر بیت المال پرهیز از شهرت طلبی، اخلاص و پرهیز از عجب و ریا، خستگی ناپذیری در مسیر جهاد و مبارزه، نوع دوستی، انقلابی گری و پرهیز از کار جناحی و حزبی از مهمترین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با استناد به آیات و روایات در خصوص راه‌های برون رفت از فتنه‌ها گفت: تقوا، استعاذه و پناه بردن به خدا، علم و آگاهی و استقرار ذیل ولایت اولیای الهی مهمترین راهکارهای برون رفت از فتنه است.

خطیب جمعه کنگان با تقدیر از بصیرت و حضور مردم در دفاع از نظام و ارزش‌ها در فتنه، اغتشاشات و آشوب‌های اخیر و شکست دشمن در ضربه زدن به ایران قوی به برخی مسائل و مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی اشاره و تاکید کرد: مسئولان کشور بویژه دولت خدمتگزار مسائل و نارسایی‌ها و موانع را صادقانه به مردم بازگو کنند.

وی افزود: آنجا که لازم است برخی مسئولین ناکارآمد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی شناسایی و برکنار و برای حل مشکلات معیشتی مردم اهتمام بیشتری انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944010

مهمترین اخبار ایران و جهان: