نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:52

بالا بودن منگنز موجب تغییر رنگ آب شرب شهر«تازه‌آباد» شده است

دلیل کدورت آب شهر تازه‌آباد تغییر رنگ چشمه میرهومر به دلیل افزایش میزان منگنز محلول در آن است که به منظور رفع کدروت تا اطلاع بعدی روزانه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ قطع آب این شهر قطع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلاه‌سیاه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به علت وجود کدورت آب حدود یک‌ماه است، آب شرب اهالی این روستا قطع شده است.

محمدصالح حزینی، سرپرست روابط عمومی  اداره‌کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پاسخ به گله‌مندی اهالی این روستا، اظهار کرد: آب شرب اهالی روستای کلاسیاه قبلا از مجتمع آبرسانی که تأمین می‌شد با زلزله ۱۳۹۶ و کاهش آب چشمه دیگر پاسخگوی نیاز اهالی نبود.

وی ادامه داد: با کمک یکی از خیرین روستا اقدام به خرید یک دهنه چشمه در ملک شخصی کردیم و نسبت به احداث ایستگاه پمپاژ، لوله‌گذاری و ساخت مخزن با همکاری شرکت آب اقدام و سال ۹۸ تحویل اداره آبفای ثلاث‌باباجانی شد.

سرپرست روابط عمومی اداره‌کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص مشکل حال حاضر اهالی روستا، تصریح کرد:  مشکل کدورت آب روستا به دلیل آهکی بودن این چشمه با میزان رسوبدهی زیاد و قطر کم لوله خط انتقال و طولانی بودن این خط است به طوریکه امور آبفای شهرستان ثلاث باباجانی ناچار است در فواصل کوتاه زمانی، هر چند روز یک‌بار برای رفع گرفتگی و رسوب‌زدایی اقدام به شست‌وشوی لوله کند.

وی اضافه کرد: حل این مشکل مستلزم تعویض تمامی لوله خط انتقال است که زمان‌بر و هزینه‌بر است، بنابراین تا زمان تعویض تمام خط انتقال؛ بخشی از خط انتقال به طول ۲۰۰ متر که بیشترین میزان رسوب را دارد تعویض خواهد شد و یک دستگاه الکتروموتور جدید هم نصب خواهد شد تا مشکل روستا حل شود.

وی در خصوص کدورت آب شهر تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی نیز، افزود: دلیل کدورت آب این شهر نیز تغییر رنگ چشمه میرهومر به دلیل افزایش میزان منگنز محلول در آن است.

وی گفت: در حال حاضر تنها راه حل رفع کدورت آب تا زمان رسیدن به حد استاندارد استفاده مستمر و مداوم از عملکرد سیستم تصفیه آب است.

حزینی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه ستادی شرکت آب و فاضلاب و به منظور شستشوی فیلتر‌های تصفیه، آب شهر تازه‌آباد تا اطلاع بعدی روزانه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ قطع به مدت یک ساعت قطع خواهد بود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 982254

مهمترین اخبار ایران و جهان: