نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 12:29

راه‌های اصلی همدان باز است/ راه ۲۵ روستا مسدود شده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز است از بازگشایی راه ۲۵ روستای مسدودشده خبر داد.

جواد نگاهداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بارش برف از صبح دیروز آغاز شده و حدود ۲۵ ساعت است که درگیر نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورها هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در هیچ محور شریانی مسدودی نداشتیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر محورها باز و تردد برقرار است اما در گردنه‌ها به خاطر خاصیت این فصل از سال تردد با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی، هموطنان از سفرهای غیر ضرور اجتناب کرده و قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ وضعیت محورها را بررسی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راه از ابتدای محور زنجیرچرخ را برای خودروها اعمال می‌کند و اگر فاقد زنجیرچرخ باشند، اجازه سفر نمی‌دهند افزود: از حدود ۲۷ ساعت گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماسه و نمک در محورها استفاده شده و ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر برف روبی انجام شده است.

نگاهداری با بیان اینکه ۲۱۰ دستگاه خودرو در راه مانده امدادرسانی شده است افزود: اکثر خودروهای در راه مانده نیز مشکل بستن زنجیرچرخ دارند.

وی با اشاره به اینکه همچنان بارش برف را در محورها داریم و با توجه به پیش‌بینی وزش باد امکان کولاک داریم گفت: رانندگان دقت کنند، احتمال مواجهه با مه و کولاک در محورها وجود دارد که دستگاه‌های امدادرسان چون هلال احمر باید آمادگی برای اسکان اضطراری داشته باشند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: ۳۵ راهدارخانه آماده اسکان اضطراری هستند اما سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در صورت نیاز آماده باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ راه روستایی در استان مسدود است افزود: پرسنل راهداری اکنون مشغول برف‌روبی و بازگشایی محورها هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 978010

مهمترین اخبار ایران و جهان: