نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 16:20

۲۰۸۶ دستگاه برای خدمات رسانی در پایتخت

مدیر کل خدمات شهری با اشاره به تعبیه حدود ۱۷۰ سایت برف‌روبی و سه هزار و 182 مخزن شن و نمک در سطح شهر، گفت: در حال حاضر هیچ محور مسدود شده‌ای در تهران وجود ندارد.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات انجام شده برای هوای برفی پایتخت گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان هواشناسی از شب گذشته، دستور شهردار تهران و تدابیر معاونت خدمات شهری شهرداری، اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل خدمات شهری با اشاره به اعلام آمادگی برای تمام نیروها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران افزود: ماشین‌های متخصص در سطح معابر مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند و با همکاری شهرداران مناطق و اداره خدمات شهری ۳۰۸ دستگاه ماشین تخصصی هزار و ۷۸۸ دستگاه ماشین‌های خدمات شهری و عمومی، معبربان و.... در حال فعالیت در سطح شهر هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق شمالی برودت هوا بیشتر است، ادامه داد: اولویت برف‌روبی با معابر بزرگ و پر تردد است و اقدامات مناسب با شدت بارش برف در هر منطقه صورت گرفته و پاشیدن شن مخصوص توسط ماشین‌ها در سطح معابر انجام شده است.

جعفری در پاسخ به تعداد نیروهای مستقر شده در سطح شهر، بیان کرد: ۱۰ هزار نیروی ثابت در تمام مناطق پایتخت آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند. همچنین با توجه به احتمال آسیب و شکستن شاخ و برگ درختان بر اثر بارش برف، حدود ۱۲ هزار عامل اجرایی فضای سبز آماده فعالیت در این زمینه هستند.

مدیرکل خدمات شهری در خصوص تعداد سایت‌های برف‌روبی تهران افزود: ۲۶ سایت اصلی برف‌روبی در ۱۲۴ ناحیه پایتخت وجود دارند و با توجه به ضرورت و نیاز در ناحیه‌ها مجموعاً ۱۴۴ سایت فرعی برف‌روبی نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تعبیه شده است.

محور مسدود شده نداریم

جعفری با اشاره به اقدامات لازم جهت آب گرفتگی معابر گفت: با توجه به بارش برف در سطح مناطق که در برخی نقاط با باران همراه است، فعالیت‌های لازم جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر صورت گرفته است.

مدیرکل خدمات شهری در پاسخ به آمار محورهای مسدود شده از شدت بارش برف، اظهار کرد: از قبل به صورت آماده باش کامل هستیم و در حال حاضر هیچ محور مسدود شده‌ای در تهران وجود ندارد. این آماده باش تا پایان بهبود شرایط جوی و سهولت تردد برای هموطنان ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه مردم می‌توانند برای دریافت شن یا نمک به شهرداری ناحیه مراجعه کنند، بیان کرد: برای دسترسی آسان‌تر شهروندان سه هزار و ۱۸۲ نقطه در شهر تهران مخازن شن و نمک تعبیه شده است. همچنین می‌توانند با توجه به ضرورت مصرفی خود، به نواحی و شهرداری‌ها برای دریافت شن و نمک مراجعه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر شهروندان نمی‌توانند به صورت مستقیم به نواحی و شهرداری‌ها مراجعه کنند، می‌توانند از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا همکاران شن و نمک مورد نیازشان را به دست آن‌ها برسانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978610

مهمترین اخبار ایران و جهان: