نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 15:02

ائمه جماعات محور اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باشند

رشت- فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ائمه جماعات باید محور اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باشند، گفت: باید از ظرفیت علما و ائمه جمعه در مباحث فرهنگی و تربیتی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور ظهر دوشنبه در نشست مجمع و هیئت اندیشه‌ورز استادیاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی بسیجیان سپاه قدس گیلان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) اولین مدافع جایگاه ولایت است و اگر اقدامات روشنگرانه ایشان نبود، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال تسخیر ذهن و قلب جوانان هستند، بیان کرد: هدف دشمن از این نوع اقدامات القای یاس و دلسردی بین مردم است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین مؤثرترین و کارآمدترین روش برای مقابله با نقشه‌های دشمنان به ویژه جنگ روانی آنها در فضای مجازی است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه وظیفه حمایت از برنامه‌های بسیج در آموزش و پرورش را برعهده دارد عنوان کرد: اقدامات خوبی در حوزه توجه به دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی در آموزش و پرورش انجام شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در جامعه بیان کرد: در سال‌های گذشته ۴۰۰ هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شدند که هیچ ارتباطی با معلمی نداشتند که این امر مشکلاتی را برای مردم در حوزه تربیتی ایجاد کرده است.

سردار عبدالله پور افزود: ۱۰ سال از زمان نگارش سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌گذرد، اما تاکنون این سند در کشور اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید محور اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند، گفت: علما و ائمه جمعه در مباحث فرهنگی و حوزه تربیتی نقش و جایگاه مهمی دارند و باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن در هیچ عرصه‌ای حتی فرهنگی توان شکست جمهوری اسلامی را ندارد، افزود: دشمن از طریق رسانه و فضای مجازی می‌خواهد روی جوانان اثر بگذارد و باید با هوشیاری بیشتر در این حوزه گام برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906310

مهمترین اخبار ایران و جهان: