نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 23:20

مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال بر روی کاغذ ماند

خلخال- رئیس دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خلخال گفت: مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با وجود طرح مکرر در جلسات مختلف همچنان بر روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران خسروی عصر پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اظهار کرد: جمع‌آوری و تعطیلی ماشین شویی‌های کنار خیابان‌های شهر خلخال که منشأ آلودگی آب‌های سطحی هستند و همچنین جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، ساماندهی و فنس کشی محل دفن زباله از مصوباتی است که با وجود طرح مکرر در جلسات مختلف همچنان بر روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

وی به آلودگی میکروبی آب شرب روستاهای خلخال اشاره کرد و گفت: با اینکه با سرد شدن هوا بیماری شبه وبا از جامعه حذف شده است ولی بیماری‌های گوارشی ناشی از مصرف آب آلوده همچنان اهالی این روستاها را تهدید می‌کند که نیاز است بهداشت نسبت به تهیه آب شرب سالم شهروندان اهتمام ویژه داشته باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خلخال در رابطه با توزیع شیر تاریخ مصرف گذشته از سوی شرکت‌های تولیدکننده آن اظهار کرد: توزیع این گونه شیرهای پاستوریزه سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند که با وجود صدور اخطارهای مکرر تخلفات صنفی از سوی شرکت‌های تولید و توزیع شیر پاستوریزه بطری‌دار همچنان تکرار می‌شود.

خسروی ادامه داد: با توجه به واقع شدن کارخانه‌های تولید این گونه مواد لبنی در خارج از شهرستان اقدامات پیشین دانشکده برای جلوگیری از تکرار تخلف از مرکز شهرستان بی نتیجه بوده و موضوع باید به صورت استانی و ملی بررسی و رفع شود.

وی همچنین به بروز بیماری‌های پوکی و سرطان استخوان افزود: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب با قدم زدن در بیرون از خانه و یا کنار زدن پرده‌های پنجره‌های خانه‌ها، مصرف لبنیات، اختصاص بخشی از اوقات روزانه به ورزش از راهکارهای بسیار مهم و کارساز در پیشگیری از ابتلاء به بیماری پوکی استخوان و یا سرطان استخوان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: مقابله با پدیده ابتلاء به بیماری سرطان استخوان ناشی از کمبود ویتامین D امروزه از اولویت اول کاری دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927298

مهمترین اخبار ایران و جهان: