نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 15:24

دولت سیزدهم حوزه "فرهنگ و هنر" را تعطیل‌شده ‌تحویل گرفت/ احیای شورای هنر پس از ۱۳ سال

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای رونق فرهنگی، شورای هنر را احیا کردیم و جلسات این شورا بعد از ۱۳ سال تعطیلی مجددا تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدمحمد هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام علی(ع) و تسلیت شهادت مدافعان حرم، اظهار داشت: اصفهان در همه عرصه‌ها پیشتاز است و تنها حماسه 25 آبان و تشیع 370 شهید در یک روز به اندازه‌ای بی‌بدیل است که باید صدها کتاب درمورد آن نوشته شود و برای ثبت آن هزاران قلم و دوربین به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشکلات جدی مواجه بود و با سرعت در حال حل این مشکلات هستیم، افزود: متاسفانه در سنوات قبل مرجعیت و تنظیم‌گری وزارت ارشاد مخدوش شده بود و نیاز به احیای مجدد داشت تا شاهد چند شاخگی نباشیم.

جانشین وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رونق فرهنگی یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا احیای شورای هنر در دستور کار قرار گرفت و جلسات این شورا پس از 13 سال تعطیلی، مجددا تشکیل شد و همچنین در این مدت تقویت هویت ایرانی-اسلامی در دستور کار قرار گرفته و تلاش کردیم تا  تولیدات و جهت‌گیری جشنواره‌ها بر بستر هویت ایرانی شکل بگیرد‌.

وی با بیان اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، در زمینه فرهنگ شرایط خوبی نداشتیم و هنر کشور تعطیل شده بود، یادآور شد: سال گذشته فتنه‌ای چند بعدی مواجه بودیم و دشمن تلاش داشت تا رویدادهای فرهنگی و هنری را به تعطیلی کشاند تا مردم به تغدیه فرهنگی مناسب دسترسی نداشته باشند با این حال تلاش‌های مستمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بار دیگر رونق بگیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از معضلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین زیرساخت‌ها و عدالت فرهنگی بود و در این راستا حدود 100 هزار هنرجو درکل آموزش‌های هنر و رسانه‌ای را دریافت کردند و همچنین 30 تالار مرکزی در فرهنگسراها و متجمع‌های فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

وی اصفهان را یکی از رفیع‌ترین قله‌های کشور در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دانسته و گفت:  از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم که با اقدام جهادی و انقلابی، اتفاقات بزرگی را رقم بزند و در این مسیر این آمادگی را داریم تا با عملیاتی کردن برخی قوانین اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنیم؛ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه جای کشور مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش دارند اما این مسئولیت در اصفهان سنگین‌تر است و امیدواریم که مدیر جدید در راستای اهداف مدنظر اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه در نقطه تاریخی انقلاب اسلامی ایستادیم و نیازمند همدلی و هم‌افزایی در سطح جامعه هستیم، گفت: باید به دنبال افزایش همدلی و پیوند سطوح جامعه باشیم و این مهم مطالبه رئیس‌جمهور است و امیدواریم که با میدان دادن به هنرمندان بومی، شاهد رونق فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/170/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1644754

مهمترین اخبار ایران و جهان: