نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 19:46

امیرعبداللهیان: پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو و کابینه افراطی رژیم جعلی اشغالگر

وزیر امور خارجه در نشست خبری در بیروت گفت: پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو و کابینه افراطی رژیم جعلی اشغالگر و برداشت ما این است که نتانیاهو تلاش دارد کاخ سفید را به گروگان خود بگیرد تا شاید چند ماهی بیشتر در قدرت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در مقصد اول سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد، عصر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی در نشست خبری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران به تشریح رایزنی‌های انجام شده با مقامات لبنان پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نتایج رایزنی‌‌هایش با مقامات لبنان گفت: گفت‌وگوهای بسیار مهم و سازنده‌ای را با مقامات عالیرتبه کشور دوست و برادر لبنان داشتم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: مناسبات دوجانبه ایران و لبنان در بهترین وضعیت خود در تمامی زمینه‌های مورد علاقه و مشترک قرار دارد. ما در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها و کمک به پیشرفت و توسعه لبنان گفت‌وگوهای مهمی را داشتیم. 

وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا نشانه‌هایی برای توقف جنگ در غزه وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: در خصوص مسائل منطقه‌ای دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و لبنان وجود دارد. علیرغم علاقه‌مندی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به استمرار جنگ اما برداشت‌ها حاکی از این است که منطقه به سمت ثبات، امنیت و راه‌حل سیاسی در حال حرکت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: از ابتدای بحران غزه اعلام کردیم که جنگ هرگز راه‌حل نخواهد بود. برای همه روشن است که پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو و کابینه افراطی رژیم جعلی اشغالگر. برداشت ما این است که نتانیاهو تلاش دارد کاخ سفید را به گروگان خود بگیرد تا شاید چند ماهی بیشتر در قدرت در رأس رژیم اشغالگر اسرائیل قرار داشته باشد. این کاخ سفید است که باید انتخاب کند که گروگان اسرائیل باقی بماند یا بر راه‌حل سیاسی و توقف جنگ تمرکز کند. 

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤال خبرنگار المیادین گفت: 

 

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667498

مهمترین اخبار ایران و جهان: