نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 13:22

ظرفیت گردشگری محور کرج-کندوان توسعه می‌یابد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: حجم بالای تردد از محور کرج کندوان ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری روستاهای این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، در کارگاه آموزشی توسعه روستایی که با رویکرد سرمایه‌گذاری سبز که برای دهیاران شهرستان کرج برگزار شد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و فعالان گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته خاکی شهرستان کرج مانند دیگر نقاط استان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری روستایی برخوردار است بنابراین باید با رعایت فرهنگ بومی روستاها برنامه‌ریزی‌های مدون برای توسعه گردشگری روستایی صورت بگیرد.

وی‌ با اشاره به حجم زیاد تردد از استان البرز، گفت: باید از ظرفیت میلیونی گردشگران و مسافرانی که از محور کرج، کندوان می‌گذرند برای توسعه گردشگری روستایی این منطقه استفاده کرد. برای این منظور آموزش و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بسیار مهم است.

این مقام مسؤول توسعه گردشگری در روستاها را منجر به درآمدزایی، اشتغال و رشد اقتصادی روستا و منطقه عنوان کرد و گفت: در این زمینه این اداره کل از سرمایه گذاران بخش‌خصوصی نیز حمایت می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618898

مهمترین اخبار ایران و جهان: