نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 09:34

عشق وجه تمایز رویداد «شهید اردهال»

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلام گفت: حضور شرکت کنندگان با عشق و علاقه شناخت حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) به‌ویژه حضور هنرمندان غیربومی در برگزاری دو دوره، نقطه قوت و تمایز رویداد «شهید اردهال» با دیگر رویدادها است.

محتوای خلاق گرافیکی کتیبه، رویداد شهید اردهال را متمایز کرد

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی(آیه) گفت: دومین دوره رویداد شهید اردهال در قالب کتیبه محتوای خلاق، فرم‌های جدید و اتفاقات نو در معرفی این امامزاده واجب التعظیم و ارتباط هر چه بیشتر با مردم را رقم زد و با سایر رویدادها متمایز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی مجلسی، دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی(آیه) در حاشیه برگزاری دومین دوره رویداد «شهید اردهال» در کاشان با اشاره به اینکه این رویداد سال گذشته با موضوع پوستر برگزار شد، اظهارداشت: این رویدادها دو رسالت مهم در توانمندی و رشد هنرمندان کاشان و تولید محصول برای معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) دارد که این دو رسالت مهم در سال گذشته و امسال به برکت حضرت انجام شد و اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی با بیان اینکه پوستر مدیوم رسانه‌ای کاملا مدرن است و مردم ما ارتباط سنتی با این هنر ندارند، گفت: شاید در مراسم و امامزاده‌ها محلی برای نصب پوستر و دغدغه‌ای برای دیدن و توجه به آن وجود نداشته نباشد اما مدیوم کتیبه و پرچم یک مدیوم کاملا سنتی و قابل استفاده در مناسک آیینی است که از اوایل با عنوان بیرق، علم و پرچم مطرح بوده و مردم با آن در ارتباط هستند.

مجلسی، تفاوت موضوعی امسال رویداد شهید اردهال با سال گذشته را توجه به مدیوم سنتی کتیبه و پرچم دانست و اظهارداشت: طراحی از نوع ساختار (دیزاین) خوشنویسی، از لحاظ ایده پردازی، محتوای خلاق، فرم‌های جدید و اتفاقات نو در فضای کتیبه و پرچم مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رویدادهای کشور به مناسبت‌ها و سفارش ارگان‌های مختلف با اعطای جوایز، خرید آثار در مکان و کلاس برگزاری مورد توجه هنرمندان از طیف‌‌های مختلف برگزار می‌شود، یادآورشد: نوع برگزاری کاملا هیأتی رویداد شهید اردهال متفاوت است و خرید آثار و اعطای جایزه خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در رویداد شهید اردهال انگیزه مادی و دیده شدن ندارند، تاکید کرد: حس و حال معنوی و روحیه عشق، خلوص و پاکی خاص این هنرمندان برای شرکت در رویداد به خاطر حضرت، آثارشان را مورد تاثیر و جذابیت بیشتر قرار می‌دهد.

مجلسی گفت: حضور شرکت کنندگان به عشق و علاقه شناخت حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) به‌ویژه حضور هنرمندان غیربومی در برگزاری دو دوره، نقطه قوت و تمایز رویداد «شهید اردهال» با دیگر رویدادها است.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی(آیه) یادآورشد: حضرت سلطانعلی چون یک موضوع قابل اعتنا برای مردم منطقه و قابل ارادت خاص آنها است به همان میزان کارهای رویداد با محوریت معرفی این امامزاده دیده می‌شود و برای مردم اهمیت پیدا می‌کند.

دومین رویداد فرهنگی هنری «شهید اردهال» به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با موضوع محوری حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در قالب طراحی پرچم و کتیبه ویژه هنرمندان منطقه فرهنگی کاشان در تولید آثار هنری با حضور اساتید برجسته کشوری و ۴٠ شرکت کننده از تهران، اصفهان، قم، کاشان و قزوین به مدت سه روز در کاشان برگزار شد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621398

مهمترین اخبار ایران و جهان: