نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 10:13

۳۱۰ نفر از فعالان کشاورزی اردبیل دوره‌های مهارتی را سپری کردند

اردبیل- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۱۰ نفر از فعالان و شاغلان بخش کشاورزی دوره‌های آموزشی کشاورزی مهارت زا و اشتغال آفرین را سپری کردند.

مقصود ضیا چهره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری و به همت اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ۲۰ دوره آموزشی کشاورزی مهارت‌زا و اشتغال آفرین برای ۳۱۰ نفر از شاغلان و فعالان بخش کشاورزی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی دو الی ۶ روزه با موضوعات پرورش دام، زنبورداری، گیاهان دارویی، کاشت زعفران پرورش قارچ خوراکی، کالیبراسیون سمپاش‌ها، باغبانی و … برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: شرکت کنندگان در این دوره‌های تخصصی عملی، دانش تئوری لازم برای تقویت مهارت‌های شغلی خود و یا راه اندازی شغل کشاورزی را با گذراندن آموزشی را کسب و در پایان دوره گواهینامه آموزشی مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی را اخذ کردند.

ضیاءچهره گفت: این دوره‌های آموزشی با برنامه ریزی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان اردبیل در سه ماه اول سال جاری و در دو بخش مستقل برگزار شد که در شکل اول این دوره‌ها با همت مروجان و کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز خدمات دهستان با حضور حدود ۲۵ نفر کشاورز و در شکل دوم در قالب تفاهم نامه آموزشی با مشارکت ادارات کل و سازمان برای تولید کنندگان شاغل بخش کشاورزی و آغازگران و کارآفرینان علاقمند به ایجاد شغل کشاورزی برگزار شد.

وی افزود: برخی از آموزش‌های کشاورزی ارائه شده مانند پرورش گیاهان دارویی، داشت غلات و گیاهان علوفه‌ای، کاشت زعفران، کالیبراسیون ادوات و سمپاش ها و… با هدف نهادینه کردن سیاست الگوی کشت استان و به منظور استفاده مطلوب از منابع آب و خاک و مقابله با بحران خشکسالی و بهره وری کشاورزی برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در این راستا تعداد ۹ دوره آموزشی با شرکت ۲۰۵ نفر از کشاورزان و باغداران در زمینه کشاورزی حفاظتی، کالیبراسیون سمپاشی، داشت گیاهان علوفه‌ای و غلات نظیر گندم و جو، کشت گیاهان دارویی، کاشت زعفران و … با حجم عملیات ۴۱۰ نفر روز توسط ادارات ترویج و مراکز جهاد کشاورزی و مراکز خدمات غیر دولتی بخش خصوصی برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1333554

مهمترین اخبار ایران و جهان: