نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 22:14

ناتو: ضد حمله اوکراین علیه روسیه در مراحل اولیه خود قرار دارد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفت که ضد حمله اوکراین علیه روسیه در مراحل اولیه خود قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه مدعی شد که اوکراین دستاوردهایی در ضد حملات خود علیه روسیه به دست آورده است.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با نشریه «یواس‌ای تودی» مطرح می‌کرد، گفت: «اوکراین در حال حاضر دستاوردهایی در برابر روسیه به دست آورده و ضد حملات اوکراین علیه روسیه در مراحل اولیه خود قرار دارد و این نشان می‌دهد که حمایت نظامی از اوکراین حیاتی است».

بعد از ماه‌ها انتظار، نیروهای اوکراینی که تاکتیک‌های جنگی ناتو به آن‌ها آموزش داده شده و به میلیاردها دلار تسلیحات پیشرفته غربی مسلح هستند، عملیات‌هایی را در چند جبهه در تلاش برای بیرون راندن یگان‌های نظامی روسیه از بخش‌های شرقی و جنوب شرقی آغاز کردند؛ ضدحمله‌ای که بسیاری از مقام‌های آمریکایی و اروپایی انتظار داشتند نقطه عطف جنگ ۱۵ ماهه به نفع کی‌یف باشد، اما در چند روزی که از این حملات گذشته نه تنها انتظارها را برآورده نکرده که در حال تبدیل شدن به آبروریزی برای صنعت تسلیحاتی غرب است. 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تغییر تاکتیک‌های روسیه، همراه با افزایش تعداد نیروها و بهبود تسلیحات در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری که روسیه دفاع مستحکی در آن ایجاد کرده، می‌تواند هر نوع پیروزی قاطع سریع را برای اوکراین چالش‌برانگیز و آن را به نبرد فرسایشی طولانی تبدیل کند. 

پیشتر نیز ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ایالات متحده در مصاحبه آسوشیتدپرس به احتمال طولانی و فرسایشی شدن این حملات برخلاف انتظارات از آن، اشاره کرده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283710

مهمترین اخبار ایران و جهان: