نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 19:22

هزینه کرد بیش از ۱۷ هزار میلیون ریال اعتبار برای خط‌کشی جاده‌ای

بیرجند_معاون راهداری اداره کل اهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۷ هزار میلیون ریال اعتبار در راستای خط کشی ۷۸۰ کیلومتر از جاده های استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل راهداری خط کشی محورهای مواصلاتی استان است.

وی از خط کشی ۷۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: برای اجرای این حجم از عملیات بیش از ۱۷ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه کاهش سوانح جاده‌ای یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی به ویژه در خراسان‌جنوبی که متأسفانه سالانه شاهد حوادث جاده‌ای زیادی می‌باشیم بوده است، یادآور شد: نصب و بهبود انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه در کنار فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تصادفات مؤثر است.

فدوی اضافه کرد: با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیک و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی این اداره کل همواره اهتمام ویژه ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است.


وی با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های استان نصب شده است، افزود: همچنین در طی این مدت ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در مسیر محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.


معاون راهداری اداره کل هداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عملیات‌هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد منطقه عاری از مانع در کنارراه ها، لکه گیری، آرام سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده از دیگر اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها در استان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322610

مهمترین اخبار ایران و جهان: