نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:51

نمایشگاه عکس و هفته فیلم ایرانی در برازیلیا

به مناسبت یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و برزیل، نمایشگاه عکس به همراه نمایش سه فیلم سینمای ایران در یکی از مراکز فرهنگی شهر برازیلیا برپا شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به مناسبت یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و برزیل، نمایشگاه عکسی از برخی آثار فرهنگی و هنری به همراه نمایش سه فیلم سینمای ایران در یکی از مراکز فرهنگی شهر برازیلیا برپا شده است.

در مراسم گشایش این رویداد فرهنگی، حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با اشاره به سابقه ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه اظهار داشت: امروز ما گرد هم می‌آییم تا قدرت اثربخش هنر و فرهنگ را به عنوان ابزاری برای نزدیکی بین دو ملت نشان دهیم. طی دهه‌ها، برزیل و ایران یک شراکت محکم و مثمرثمر ایجاد کرده‌اند که نه تنها نتیجه مراودات اقتصادی و تجاری، بلکه همچنین مبادلات فرهنگی است.

در این مراسم، معاون بین‌الملل فرماندار برازیلیا نیز گفت: در این سال‌ها، دو کشور چه در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از همکاری‌های خوبی برخوردار بوده‌اند و این نمایشگاه هدیه‌ای فرهنگی برای پایتخت برزیل است. 

نمایشگاه آثار عکس به مدت سه هفته در این مرکز برقرار و همچنین سه فیلم ایرانی رخ دیوانه، حوض نقاشی و طعم شیرین خیال با زیرنویس زبان پرتغالی نمایش داده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305254

مهمترین اخبار ایران و جهان: