نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:08

نبستن کمربند ایمنی دلیل 24 درصد فوتی های تصادفات

اجرای طرح ضربتی اعمال قانون نبستن کمربند ایمنی در شهرهای آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

یونس منفرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: متاسفانه این درصد، درصد بالایی است و به همین دلیل از اواخر هفته جاری طرح ضربتی اعمال قانون نبستن کمربند ایمنی در شهرهای استان و بخصوص در تبریز اجرا می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین آسیب دیدگی در بی احتیاطی‌های رانندگی متاسفانه متوجه کودکان می‌شود به طوری که طی سه ماهه گذشته نزدیک به 5 کودک در شهرهای استان براثر حوادث ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی و بخصوص نبستن کمربند ایمنی جان خود را از دست داده و مجروح شده‌اند.

منفرد در عین حال بر عواقب فراتر از آنچه گفته شد تاکید و اظهار داشت: فوت و از دست دادن جان عزیزان در تصادفات یک بخش از موضوع می‌باشد؛ اما وقتی به آسیب دیدگی و جراحت‌های ناشی از تصادفات پرداخت می‌شود ابعاد موضوع فراتر از تصور می‌باشد چرا که گاها حتی نقص عضو و یا آسیب دیدگی‌هایی برای حادثه دیدگان پیش می‌آید که نه تنها آینده و زندگی شخص بلکه خانواده و حتی کل جامعه از آن متاثر می‌شوند.

این مقام ارشد استان در حوزه راهنمایی و رانندگی در پایان، تمام تلاش شبانه روزی همکارانش را در راستای سلامتی و ایمنی هموطنان اعلام کرد و گفت: تمام اقدامات قانونی و سخت گیری‌های متعاقب آن در حوزه راهنمایی و رانندگی برای شادی و سلامتی تک تک هموطنان انجام می‌شود که با رعایت این قوانیان از سوی همشهریان ما را در نیل به این هدف یاری خواهد کرد.

پایان پیام/60014

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305554

مهمترین اخبار ایران و جهان: