نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 13:55

«وین» میزبان نشست کمیسیون بین دولتی همکاری‌های بازرگانی ازبکستان و اتریش

هشتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و اتریش در شهر «وین» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هشتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و اتریش در شهر «وین» برگزار شد.

در این مراسم «بدرالدین عابداف» معاون وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان، «فلوریان فراوشر» مدیر کل وزارت کار و اقتصاد فدرال اتریش، «فلیپ گادی» معاون اتاق اقتصادی اتریش، روسای وزارتخانه‌ها و ادارات تخصصی و همچنین بیش از 100 نماینده محافل بازرگانی دو کشور شرکت کردند.

در چارچوب هشتمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و اتریش در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دستورکار روز همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه و همچنین توسعه همکاری صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر علاقه شرکت‌های اتریشی به بازار ازبکستان به دلیل اصلاحات در مقیاس بزرگ و فضای سرمایه گذاری مطلوب تاکید شد.

در این مراسم برای سازوکارهای جذب سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری، به کارگیری فناوری‌های «سبز»، همکاری‌های متقابل در زمینه انرژی‌ جایگزین، صنعت معادن، نوسازی زیرساخت‌ها و راه‌آهن، صادرات تجهیزات پزشکی، دامپروری و ابعاد دیگر توجه ویژه شد.

طرف اتریشی برای گسترش همکاری در زمینه‌های یادشده بیش از 20 پیشنهاد ارائه کرد.

پروتکل نهایی که در آن توافقات در مورد تصویب در آینده نزدیک در مورد اجتناب از مالیات مضاعف، قرارداد در مورد ارتباطات هوایی، افتتاح دفتر نمایندگی تجارت خارجی اتریش در ازبکستان، بهبود پایه اطلاع‌ رسانی متقابل و همچنین تامین مشارکت شرکت‌ها در نمایشگاه‌های هر دو کشور مندرج شده است، امضا شد.

در نشست بازرگانی نیز تاریخ موفقیت آمیز اجرای پروژه‌های مشترک در ازبکستان در صنایع شیمیایی و معدن، داروسازی و بهداشتی رونمایی شد. توافقاتی در مورد جذب منابع مالی بانک نظارتی اتریش و شرکت‌های پیشرو اتریشی به پروژه‌های معین در زمینه‌های شیمیایی، معدن و زمین‌شناسی، کشاورزی و بهداشتی به دست آمد.

اتریش استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 15 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593510

مهمترین اخبار ایران و جهان: