نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 00:51

نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی زندانیان خراسان‌شمالی برپا شد

نمایشگاه محصولات صنایع‌‌دستی زندانیان خراسان‌شمالی در حاشیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی سراسر کشور بر پا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در بخش نمایشگاهی مسابقات قرآن، بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌شمالی با برپایی غرفه‌ای در بخش نمایشگاهی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن محصولات و صنایع‌دستی زندانیان این استان را به نمایش گذاشته تا با عواید حاصل از فروش زمینه آزادی شماری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم آورد.

سید محمدحسن سید جمالی، کارشناس بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌شمالی در این رابطه اظهار کرد: غرفه بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌شمالی به عرضه محصولاتی حاصل دسترنج زندانیان اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: محصولاتی که اغلب آن‌ها صنایع‌دستی اعم از کیف، ساک دستی، زیورآلات، تسبیح و... که زندانیان آن‌ها را بدون استفاده از کوچکترین ماشین آلات چرخ خیاطی صنعتی و نظایر آن در اوقاتی که در زندان به سر می‌برند، تولید کرده‌اند. 

کارشناس بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌شمالی افزود: وظیفه این بنیاد شناسایی زندانیانی است که نسبت به انجام این امور یعنی کارهای هنری و صنایع‌دستی علاقه‌مند هستند و پس از شناسایی آن‌ها در پروسه مهارت‌آموزی به منظور تولید چنین اقلامی قرار می‌گیرند.

سید جمالی ادامه داد: پس از کسب مهارت با استفاده از مواد اولیه‌ای که عموماً پارچه چرمی است، اوقاتی از دوران محکومیت خود را به تولید و عرضه این محصولات اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه چنین اقدامی از سوی بنیاد تعاون زندانیان از ۲ سال پیش آغاز شده است، افزود: زندانیانی که به این امور اشتغال دارند، داخل بندهای زندان هستند و ارتباطی با بیرون از زندان ندارند. 

مسئول اجرایی غرفه بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌شمالی تصریح کرد: مواد اولیه، فراهم آوردن شرایط مناسب کارگاهی و سفارش تولید محصول را بنیاد تعاون به عهده گرفته است و عمده تولیدات این عزیزان بر اساس سفارش‌هایی که به ثبت رسیده است به انجام می‌رسد و باقی محصولات هم در عرضه بازاری و یا مشابه همین غرفه که در مسابقات سراسری قرآن کریم دایر شده است، در معرض فروش قرار می‌گیرد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597510

مهمترین اخبار ایران و جهان: