نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:20

سفر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به شهرستان فلارد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در ادامه سفرهای شهرستانی خود به فلارد سفر کرد و به صورت میدانی مسائل، مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در ادامه سفرهای شهرستانی خود به فلارد سفر کرد و به صورت میدانی مسائل، مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام محمود خداوردی طلبه طرح هجرت شهرستان فلارد صبح امروز در شورای اداری فلارد که با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در محل فرمانداری این شهرستان برگزا شد، گفت: در این شهرستان نوپا بالغ‌ بر ۲۰ طلبه وجود دارد اما با این حال این منطقه طی دو سال گذشته در موضوعات فرهنگی جزو رتبه‌های برتر استانی بوده است.

وی با بیان اینکه لازم است از لحاظ عمرانی و فرهنگی بیش از پیش به این شهرستان توجه شود، ادامه داد: ساخت جاده فلارد مدت طولانی است که در دستور کار قرار گرفته و در جلسات متعدد نیز مصوب شده است اما متاسفانه در اجرای مصوبات شاهد تعلل هستیم.

خداوردی افزود: در  حال حاضر ۲۰ طلبه تبلغی طرح هجرت در شهرستان فلارد فعال هستند اما انتظار داریم در زمینه اقدامات فرهنگی، مسجدسازی، خانه عالم توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد البته مردم شهرستان در این زمینه مشارکت بسیار خوبی دارند اما لازم است مسأولان نیز به صورت میدانی پیگیر مشکلات باشند.

وی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی زمینه اشتغال جوانان بسیاری را فراهم کرده است اما متاسفانه در فعالیت این صنعت به موضوعات فرهنگی توجه نشده است و باید با حضور روحانی یا پایگاه بسیج در این مرکز از بروز آسیب‌های فرهنگی جلوگیری شود.

رفع معضل بیکاری جوانان در فلارد در دستور کار قرار بگیرد

در ادامه جلسه رضا صالحی نماینده گروه‌های مطالبه‌گر مردمی شهرستان فلارد گفت: موضوع ارتقای فلارد به شهرستان یکی از مطالبات مردمی بود و در حال حاضر نیز انتظار می‌رود مسؤولان استانی با شتاب بیشتری نسبت به ایجاد زیرساخت‌های ضروری در این شهرستان اقدام کنند.

وی با اشاره به معضل بیکاری جوانان در این منطقه، ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی در مجاورت فلارد قرار دارد و نزدیک به ۷۰۰ هکتار از زمین‌های بهترین نقطه منطقه به این صنعت اختصاص پیدا کرده انتظار داریم این صنعت و مجتمع‌های زیرمجموعه آن در جذب جوانان این شهرستان مشارکت داشته باشند.

صالحی افزود: یکی از گلایه‌های جدی شهروندان در شهرستان فلارد مربوط به راه‌های ارتباطی است چرا که در جاده‌های اصلی و فرعی این منطقه مشکلات بسیاری وجود دارد و در برخی مسیرها حتی آسفالت مناسبی وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549198

مهمترین اخبار ایران و جهان: