نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 14:42

حاصل ۱۱ روز استقرار تیم‌های کنترلی در جایگاههای سوخت بندرعباس چه بود؟

صف‌های شلوغ جایگاه‌های سوخت در بندرعباس از ۱۱ روز پیش که تیم‌هایی برای کنترل کارت و گواهینامه و بارنامه کامیون ها در ۱۶ پمپ بنزین مستقر شده، تا حدودی بهبود یافته و کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، از ۱۱ روز پیش تیم‌هایی در ۱۶ جایگاه سوخت برای کنترل گواهینامه و کارت و بارنامه کامیون‌ها مستقر شدند تا وضعیت قاچاق سوخت و صف طولانی جایگاهها را مدیریت کرده و بهبود بخشند.

حالا رییس کل دادگستری هرمزگان می‌گوید: با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس در طول ۱۱ روز از قاچاق بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش ۸۵ میلیارد تومان جلوگیری شده است.

وی پیشتر گفته بود که روزی ۲ تا ۵ میلیون لیتر سوخت از هرمزگان قاچاق می‌شود.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در همین باره اضافه کرد: تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم‌های مهندسی جایگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین سطح شهر بندرعباس از ۱۱ روز پیش مستقر شده‌اند.

در نتیجه ثبت اطلاعات اشخاص و خودرو‌های دریافت کننده سوخت در سیستم و پس از ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شده است که از یازده روز گذشته تاکنون و پس از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین ها، حجم قابل توجهی از مصرف روزانه سوخت کاهش یافته است.

 


قهرمانی همچنین تصریح کرد: در نتیجه اجرای طرح نظارت و پایش توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین مرکز استان هرمزگان فقط در طول یازده روز از قاچاق ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار لیتر سوخت نسبت به دوره مشابه به ارزش ۸۵ میلیارد تومان نیز پیشگیری شده است.

قهرمانی تأکید کرد: با مقایسه این اعداد و ارقام می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در بیش از ۱۷۰ جایگاه استان هرمزگان در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

پلیس و مرزبانی هرمزگان نیز تاکنون در عملیات‌های جداگانه توانسته چند کانون اصلی و بارانداز قاچاق سوخت را در مناطق ساحلی منهدم و چندین شناور بزرگ سهیم در قاچاق را توقیف کنند.

 

 

استانداری هرمزگان نیز در قالب مصوبات کلان، فرآیند اصلاح فعالیت‌های بندری و گمرکی و معطلی برای بارگیری را اجرایی کرده است.

مبارزه با قاچاق سوخت به همکاری همه جانبه دستگاهها نیاز دارد.

با همه این اقدامات اما هنوز هم در جاده‌های شرقی هرمزگان شاهد تردد خودروهای شوتی هستیم که مطالبه عمومی، برخورد با این قانون شکنان است که تردد را در جاده‌ها مختل می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554210

مهمترین اخبار ایران و جهان: