نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 12:50

راه‌اندازی سامانه تله متری در شهر «نیک‌پی»

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سامانه تله متری تاسیسات تولید و ذخیره آب شهر نیک‌پی از توابع شهرستان زنجان راه‌اندازی شد.

علی محمد نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه تله متری در شهر نیک‌پی اظهار کرد: این سامانه با هدف اندازه گیری و کنترل پارامترهای منابع تولید و پایش سطح و پایدارسازی مخزن آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین کنترل پارامترهای کیفی آب راه‌اندازی شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: عملیات توسعه سامانه‌های تله متری به عنوان زیرساختی برای هوشمندسازی کنترل و مدیریت  تأسیسات آب و فاضلاب در دست انجام بوده که توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در گام بعدی اجرای این طرح، هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی روستاهای دو اسب و مجتمع معجزات انجام خواهد شد.

 نادرخانی خاطرنشان کرد: هم اکنون تاسیسات تله متری در شهرهای ابهر، زرین آباد، دندی، گرماب، سلطانیه، حلب، هیدج، صائین قلعه، قیدار و چاه‌های شرقی شهر زنجان در مدار بهره‌برداری بوده و به تدریج در تمام تاسیسات شرکت آبفا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۴۶ روستا در سطح استان نیز از این خدمات بهره‌مند هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد توسعه سامانه‌های تله متری در اقصی نقاط استان خواهیم بود.

وی یادآورد شد: با توجه به پراکندگی تاسیسات شرکت آب و فاضلاب و ضرورت انجام کنترل و  اندازه‌گیری دقیق و سریع منابع تولید و مخازن ذخیره آب از راه دور، سامانه‌های تله متری راه‌اندازی می شوند.

نادرخانی افزود: هوشمند سازی تاسیسات آب شرب زنجان در قالب اعتبارات ملی در حال اجرا می باشد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563054

مهمترین اخبار ایران و جهان: