نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 19:55

سالانه ۲۰۰ هزار تُن لوله چینی مشابه تولیدات لوله‌گستر اسفراین وارد می‌‌شود

مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تُن لوله چینی مشابه تولیدات لوله‌گستر اسفراین وارد می‌‌شود که بیشتر آن‌ها را لوله گستر اسفراین قادر به تولید آن می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، ظهر امروز مازیار زند مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان‌شمالی با بیان اینکه در سال گذشته بدلیل افت فشار گاز در شهرستان ۸۹ روز قطعی گاز در این واحد صنعتی رخ داد، اظهارکرد: خسارتی که به‌صورت قطعی در ایام قطعی گاز به این واحد صنعتی وارد شده بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی از مسولین استانی خواست برای اینکه امسال نیز چنین خسارتی نداشته باشیم از هم اکنون تدابیری اندیشیده شود تا این واحد‌های صنعتی در سطح استان و شهرستان‌ها دچار قطعی گاز و خسارت‌های جبران ناپذیر نشوند.

مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین با انتقاد از وارد کنندگان لوله‌های چینی افزود: سالانه ۲۰۰ هزار تُن لوله مورد نیاز صنعت نفت به کشور وارد می‌شود که بیشتر آن‌ها را این شرکت قادر به تولید آن می‌باشد.

وی ادامه داد: چین، لوله‌هایی که مشابه آن در لوله گستر اسفراین تولید می‌شود را با ۷۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه و لوله‌هایی که در شرکت ما تولید نمی‌شود را با سه برابر قیمت عرضه می‌کند.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین گفت: مشکلات مزبور به وزارت نفت منعکس شده و انتظار می‌رود در این باره حمایت لازم از تولید در لوله گستر اسفراین انجام شود.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611110

مهمترین اخبار ایران و جهان: