نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 10:04

صدور بیش از ۱۷ هزار جلد پروانه ساختمان روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در دو سال گذشته در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی بیش از ۱۷ هزار جلد پروانه ساختمان در گلستان صادر شده‌است.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: با همکاری دفتر امور روستایی و دهیاران و پیگیری مدیران بنیاد مسکن در سطح شهرستان‌های استان، در دو سال گذشته بیش از ۱۷ هزار جلد پروانه ساختمان روستایی در استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده‌است.

وی تصریح کرد: احداث مسکن مقاوم و مناسب در روستاها در سال‌های اخیر  جهش خوبی داشته‌است و تعداد متقاضیان صدور پروانه ساختمانی در روستاهای گلستان از دو هزار واحد در سال به هفت هزار واحد افزایش یافته‌است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: به همین منظور، پرداخت تسهیلات بانکی و تامین زمین در روستاها برای متقاضیان این طرح در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: در استان گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد مقاوم و حدود ۱۰۰ هزار واحد ناایمن و غیرمقاوم است.

حسینی گفت: تلاش داریم تا با همکاری دهیاران و همکاران بنیاد مسکن، شرایطی فراهم شود تا این واحدهای مسکونی غیرمقاوم در بازده زمانی کمتری مقاوم و ایمن شوند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552598

مهمترین اخبار ایران و جهان: