نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 10:20

جزییات برگزاری ۵۰ پنل تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ها در تبیین وقایع فلسطین

اکبر نصراللهی در نشست با اهالی رسانه در دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شمال گفت: به منظور تبیین روایت فلسطین و پرداخت عمیق و علمی بر وقایع آن، حدود 50 پنل تخصصی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها: دبیر نخستین همایش بین المللی «عملیات طوفان الاقصی غزه به روایت و واقعیت» از آغاز پنل های تخصصی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از روز دوشنبه سیزدهم آذرماه خبر داد.

اکبر نصراللهی در نشست با اهالی رسانه در دانشگاه آزاداسلامی  واحد تهران شمال گفت: به منظور تبیین روایت فلسطین و پرداخت عمیق و علمی بر وقایع آن، حدود 50 پنل تخصصی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد که نخستین پنل از مجموعه پنل های مذکور از دوشنبه 13 آذر با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده گان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جنگ غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی به موضوع و بعد خاصی محدود نمی شود؛ بلکه همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، تمدنی، زیست محیطی، حقوقی، اقتصادی و رسانه ای را در برمی گیرد. بنابراین در برگزاری پنل های تخصصی 50 گانه از ظرفیت استادان و کارشناسان همه گروه های تخصصی دانشگاه ها استفاده خواهد شد.

دبیر نخستین همایش بین المللی «عملیات طوفان الاقصی غزه به روایت و واقعیت» با اشاره به نقش دانشگاه ها، اندیشکده ها، انجمن ها و رسانه ها در برگزاری این همایش گفت: یکی از ابعاد مهم جنگ غزه، جنگ روایت هاست و همه باید تلاش کنند با شناخت و شناساندن واقعیت های غزه، قدرت روایت گری غلط را از لشکر رسانه های غربی بگیرند. رسانه ها نباید اجازه دهند که ریشه و پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حقوق بشر جا بیفتد.

 

نصرالهی در باب شناخت مسئله فلسطین اظهار داشت: دانشگاه کانون و مرکز اصلی تحقیق و آگاهی است. انتظار داریم در موضوع فلسطین دانشگاه ها با کمک رسانه ها راهبردهای حضور، جهاد تبیین، آگاه شدن و آگاه کردن را انجام دهند و روایت برتر از غزه داشته باشند.

در این نشست ملماسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال هم گفت: این دانشگاه با 36 هزار دانشجو و 400 نفر هیات علمی، همواره نسبت به مسائل منطقه واکنش داشته است. قصد داریم در این نشست ها، نگاه علمی به فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیست داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: هدف دیگر آگاه کردن دانشجویان نسبت به موضوع و اتفاق هایی است که در غزه به وقوع می پیوندد.
در ادامه طلوعیان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال هم با اشاره به برگزاری ایستگاه نوع دوستی گفت: در کنار توزیع پرسشنامه برای آگاهی از دیدگاه اساتید و دانشجویان درباره غزه، میز فلسطین نیز برگزارمی شود و همچنین هدایا و اسباب بازی هایی به نیابت کودکان غزه جمع آوری و به کودکان کار اهدا خواهد شد.

به گفته او، در هفته فلسطین، نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور نیز در محوطه دانشگاه برگزار و اثر حجمی با این موضوع نیز خلق می شود.

گفتنی است هفته فلسطین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به مدت یک هفته در این دانشگاه برقرار است.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591998

مهمترین اخبار ایران و جهان: