نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 15:29

شوخی وزیر ارشاد با مدیری که اضافه‌وزن دارد+فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خلال ضیافت دیشب جمعی از اصحاب نشر، ضمن دیدار با شخصی که خود را «ناشر دوچرخه‌سوار» معرفی می‌کرد، کتاب او را به یکی از مدیرانش که اضافه‌وزن دارد، توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ضیافت جمعی از اصحاب نشر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی‌اش، شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان در حالی برگزار شد که هیچ یک از خبرنگاران برای پوشش این برنامه دعوت نشده بودند.

در این برنامه که خانه کتاب و ادبیات ایران، متولی آن بوده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «دولت خودش را مصمم می‌داند که کاستی‌های گذشته را جبران کند.»

محمدمهدی اسماعیلی افزود: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تولید کاغذ حدود ۵ هزار تن بود و الان در آستانه ۸۰ هزار تن هستیم. در مقوله مالیات هم، پیشنهاد ما در دولت بلا فاصله در حضور وزیر محترم اقتصاد پذیرفته شد، اما اشکالی در متن ارسالی هست که ان‌شاءالله متن با اصلاح مجددا پیگیری خواهد شد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در حوزه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دولت یک گام مهم برداشت که ما هزار میلیارد یارانه کتاب را در لایحه سال آینده قرار داده‌ایم. 

وی همچنین با بیان این‌که «هیچ وقت نگفتیم همه نیازهای کاغذ باید در داخل تامین شود» اظهار داشت: برای تولید کاغذ در یک اقدام اشتراکی با یکی از کشورهای دنیا همکاری می‌کنیم.

میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار گفت: «بخش‌های مختلف دولتی کاغذ خارجی را برای خودشان تحریم کرده‌اند.»

او همچنین ادامه داد: «در امر توزیع کتاب در حوزه بین‌الملل ضعیف هستیم؛ خیلی جاها نمی‌گذارند کتاب‌های ما برود.»

در این دیدار، ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان هم با درخواست پیگیری قانون معافیت مالیاتی ناشران گفت: «هرچه کتاب‌ها راحت‌تر مجوز بگیرند، بحث کتاب‌های قاچاق و غیرمجاز هم کمتر می‌شود.»

حاشیه جالب ضیافت دیشب وزیر ارشاد با ناشران جایی خلق شد که علی‌اکبر میرزاآقایی خوانساری، مدیر انتشارات سیب صادق(ع) با معرفی کتاب «حال خوب با وزن مناسب» خودش را «ناشر دوچرخه‌سوار» معرفی کرد. محمدمهدی اسماعیلی هم گفت که تازگی‌ها ۱۰ کیلو کم کرده و بعد با اشاره به اضافه‌وزن یکی از مدیران فرهنگی ارشاد، به او توصیه کرد که این کتاب را بخواند. وزیر ارشاد در حالی که به شوخی می‌گفت: «کتاب را هم که به ما ندادید» میز مورد نظر را ترک کرد. در حالی که ناشر، کتاب ۷۵ هزار تومانی‌اش را به وزیر نداده بود!

کتاب «حال خوب با وزن مناسب» اول مهرماه ۱۴۰۲ در ۹۴ صفحه منتشر شده است.

فیلمی در این باره ببینید:

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580098

مهمترین اخبار ایران و جهان: