نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:51

اجرای طرح مجازی حفظ یکساله قرآن در کاشان

مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان مبتکر طرح مجازی حفظ یک ساله قرآن کریم است و با ساخت مجتمع بین‌المللی نهج‌البلاغه در کاشان فعالیت‌های نهج البلاغه نیز در کنار فعالیت‌های قرآنی این مرکز گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی حسن‌زاده، مدیر مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان در آیین پایانی دومین دوره مجازی حفظ یکساله قرآن کریم  اظهار کرد: مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان مبتکر طرح مجازی حفظ یکساله قرآن کریم است و چنین طرحی تاکنون در کشور سابقه نداشته است و چنین طرحی تاکنون در کشور سابقه نداشته است و از زمان شیوع کرونا در شهرستان کاشان آغاز شد.

وی افزود: در دوره آزمایشی سال گذشته علاقمندانی از شهر‌های مختلف سراسر کشور در این طرح ثبت نام کردند و پس از ارزیابی اولیه و دوره آزمایشی، فعالیت خود را برای حفظ یک ساله قرآن کریم آغاز کردند و در نهایت ۶ نفر از حافظان کل قرآن کریم از شهر‌های اهواز، ملایر، نوش آباد و کاشان حافظ کل قرآن کریم شدند.

حسن‌زاده اجرای طرح مجازی حفظ یکساله قرآن را کاری سخت، دشوار و طاقت فرسا دانست و ادامه داد: برنامه‌های حفظ قرآن کریم توسط اساتید مجرب مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان به صورت روزانه طی یک سال گذشته برگزار شده است و امیدواریم تا با ساخت مجتمع بین المللی نهج البلاغه در کاشان پایتخت نهج البلاغه کشور، فعالیت‌های نهج البلاغه نیز در کنار فعالیت های قرآنی بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش فارس، مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ شروع کرده است، نخستین مؤسسه قرآنی در کشور است که حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه روزی و با هدف تحقق منویّات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین تأکید معظمٌ له درخصوص کتاب نهج البلاغه برگزار می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579854

مهمترین اخبار ایران و جهان: