نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 21:12

نخستین مجموعه تولید محصولات بتن پلیمری کشور در ارومیه به بهره برداری رسید

مدیرعامل موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از آغاز بهره برداری از نخستین مجتمع تولید محصولات بتن پلیمری کشور در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اسماعیل پناهی مدیرعامل موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا صلوات الله علیه و آله و سلم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه، پروژه‌های راه‌سازی و راه‌آهن، شبکه‌های آبیاری از جمله طرح‌های عمرانی و اجرایی مؤسسه امین در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: ۲۲ هزار مترمربع ابنیه، ۲۰ هزار هکتار شبکه آبیاری، ۹۸۲ کیلومتر راه مرزی، احداث سد سیلوه و سد زولا، یک‌هزار کیلومتر خطوط انتقال آب شبکه آبیاری و زهکشی دشت زنگنه از طرح‌های اجرایی این قرارگاه است.

وی با اشاره به اینکه، امروز نخستین مجتمع تولید محصولات بتن پلیمری کشور با چهار محصول تولیدی در ارومیه به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: این پروژه با دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با اشتغال اشتغال‌زایی ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل مؤسسه امین افزود: بتن پلیمری، لوله پلیمری سلول‌های پلیمری و میلگردهای پلیمری یا اِف آر پی در صنعت ساختمان و شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب کاربرد دارند.

وی بیان کرد: بتن پلیمری (PC) یکی از انواع بتن است که همانند سایر بتن‌ها در ساخت بسیاری از سازه‌ها استفاده می‌شود، این بتن از مخلوط سنگ‌دانه‌ها و پلیمر به‌عنوان چسبنده تشکیل شده و کاربردهای فراوانی دارد.

پناهی تصریح کرد: بتن‌های پلیمری دارای مقاومت بالاتر و بیشتر در برابر مواد شیمیایی و خورنده‌ها، جذب آب کمتر و پایداری بالاتر در مقابل پدیده یخ‌زدگی - ذوب نسبت به بتن سیمان پرتلند رایج است.

وی بیان کرد: در جنوب استان نیز معدن طلای زره شوران توسط این مؤسسه اجرایی می‌شود که در راستای توسعه آن هم فعالیت‌هایی در دستور کار است.

مدیرعامل مؤسسه امین قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اضافه کرد: در بخش محرومیت‌زدایی ۲۲ واحد مسکونی برای معلولان در ارومیه و شهرهایی نظیر پیرانشهر با همکاری بهزیستی استان اجرا شده و به اتمام رسیده و در تأمین جهیزیه و خانه بهداشت و راه‌های مواصلاتی نیز اقداماتی داشته‌ایم که همچنان استمرار دارد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546910

مهمترین اخبار ایران و جهان: