نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 00:03

نرخ بیکاری در البرز به ۷.۴ رسید

مدیرکل کار استان البرز گفت: اکنون نرخ بیکاری در البرز ۷.۴ درصد است، در این راستا می‌توان به میز خدمتی که در آستانه سفر ریاست جمهوری برگزار شد، اشاره کرد که ۷۰ درصد آن‌ها جویای شغل بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبدالله دارایی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه سهمیه البرزی برای سال جاری ایجاد ۴۹ هزار شغل است، گفت: از این میزان حدود ۴۴ هزار شغل ایجاد شد که به عبارتی می‌توان گفت ۹۰ درصد این تعهد محقق شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه از کاهش نرخ بیکاری اظهار رضایت کرد و افزود: تلاش داریم مابقی سهمیه اشتغال تا پایان سال محقق شود.

دارایی با اشاره به اینکه وزیر کار در سقر ریاست جمهوری مامور بود تا مسائل و چالش‌های شهرستان طالقان را بررسی کند، اضافه کرد: حوزه تعاونی استان البرز ظرف ۲ سال گذشته به صورت ویژه بررسی شده است و مشکلات آن را احصا کرده ایم.

 وی تصریح کرد: اکنون حدود چهار هزار تعاونی ثبت شده در بخش های مختلف البرز وجود دارد.

دارایی اضافه کرد: از این تعداد یک هزارو۱۴۲ تعاونی آن‌ها با اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر فعال هستند. در این میان طرح ساماندهی تعاونی‌های البرز در دست اقدام است و تعاونی‌های غیر فعال منحل خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: در حوزه صادرات و ارز آوری تعاونی‌های البرز فعال هستند و تاکنون نیز ۱.۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و مشارکت در بخش تعاون البرز به ثبت رسیده است که ۹۶ درصد سهم مردم و چهار درصد در حوزه دولتی و تسهیلاتی است.

دارایی اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری بخش تعاون در استان به جهت تولید و سرمایه گذاری اقتصادی عملکرد خوبی است و به سمت تقویت کردن تعاونی‌ها پیش می رویم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: در زمان حاضر بخش زیادی از مشکلات در حوزه تعاونی های البرز برطرف شده و نارضایتی‌ها کاهش یافته است؛ تلاش ها بر تقویت تعاونی‌های توسعه روستایی، شهری ، دانش بنیان معطوف شده و طی یکسال گذشته ۱۳۰ تعاونی در این بخش ها شکل گرفته است.

دارایی گفت: در بخش روابط کار، بازرسی کار و نظارت بر مسائل ایمنی، سازش درون کارگاهی، هیات های درون اختلاف و تشخیص اقداماتی در البرز انجام گرفته و زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف کارگری و کارفرمایی در این استان کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز ادامه داد: در بخش یارانه ها، کالا برگ الکترونیکی، حمایت از مادران شیرده شاغل و بحث آزمایش های ژنتیک اتباع خارجی که همسران ایرانی دارند نیز فعالیت موثری در البرز داشته ایم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی اشتغالی روستایی و تبصره ۱۸ و مرتبط با بخش اشتغالزایی البرز تحول اساسی شکل و روند اجرایی کار به خوبی پیش می رود.

وی گفت : امسال ۶ هزار مجوز اشتغال خانگی در البرز صادر شده است که تا پایان سال بیشتر می‌شود، همچنین در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ که تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بوده سال گذشته ۶ هزارو۵۷۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم که به بخش اشتغال استان کمک شده است.

دارایی ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری در البرز ۷.۴ درصد است که در این راستا می‌توان به میز خدمتی که در آستانه سفر ریاست جمهوری در این اداره کل برگزار شد اشاره کرد؛ مراجعه کنندگان این میز خدمت ۴۰۰ نفر بودند که ۷۰ درصد آن‌ها جویای شغل بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603110

مهمترین اخبار ایران و جهان: