نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 13:31

تفکر انقلابی زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: تفکر انقلابی اگر با درک و فهم عمیق همراه باشد زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در دیدار  اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب، بر درک عمیق معنای تفکر انقلابی تاکید شد.

وی ادامه داد: تفکر انقلابی همان خط فکری ناب امام (ره) و مقام معظم رهبری و مورد تاکید شهدای والامقام بوده است و به تعبیری همان اسلام ناب محمدی (ص) است و پیروان امام (ره) و مقام معظم رهبری به درستی این معنا را فهمیده و به آن پایبند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: چیزی که سبب شد جامعه اسلامی ما به حمایت از امام راحل به حرکت در بیاید و در ادامه راه نیز در دفاع مقدس و دفاع از حرم و نظیر آن تا پای جان پای این تفکر بایستد به واسطه درک و فهم عمیق معنای تفکر انقلابی است. به پشتوانه همین درک و فهم عمیق بود که امام (ره) فرمودند:«مردم ما از مردم عصر رسول الله هم بهتر و بالا تر هستند».

وی خاطرنشان کرد: وحدت بسیار مهم است اما الزاماتی نیز دارد. اولین مطلب درک واقعیات است، به گونه‌ای که انسان بتواند واقعیات پیرامونی خود را با جامعیت درک کند، لذا کسی که بخواهد در این مسیر حرکت کند باید اهل دقت نظر، تفکر، مشورت و هم‌افزایی باشد. دومین مطلب بعد اخلاقی و معنوی ماجرا است که انسان به درجه‌ای از کمال برسد که دیگران را از خود بهتر و برتر بداند و لازمه رسیدن به این کمال این است که انسان اهل گذشت باشد. 

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: سومین مطلب که در بحث وحدت اهمیت دارد، دلسوزی است، یعنی همه در کمال دلسوزی به مواضع یکدیگر نگاه کنیم و اگر این الزامات را رعایت کنیم ، تفکر انقلابی غوغا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از تشکیل شورای وحدت نیروهای انقلاب، گفت: تشکیل این شورا بسیار مبارک و حسنه و به اصول،‌ مبانی و حقیقت انقلاب اسلامی نزدیک است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561910

مهمترین اخبار ایران و جهان: