نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 18:14

دولت به دنبال رونق صنعت گردشگری در استان قزوین است

استاندار قزوین گفت: بخش عمده ای از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان به گردشگری اختصاص یافت و در این راستا اعتبارات خوبی برای دولتخانه صفوی قزوین در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی در مراسم اختتامیه جستواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره فرصت مغتنمی برای این بود که اذهان به ظرفیت ها و دارایی های شهر قزوین معطوف شود.

وی افزود: تلاش کردیم با میزبانی این جشنواره با ارزش که نخبگان میراث فرهنگی و هنری درگیر آن بودند توجه ها به استان قزوین جلب شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: شاید لازم باشد به کسانی که در این روزها به نقاط گردشگری استان سرزده و از جاذبه ها بازدید کردند یادآوری کنیم اگر کسی قزوین را ندیده حتما از مشاهده زیبایی های، طبیعی، تاریخی و فرهنگی غفلت داشته است.

این مسوول گفت: هر کسی که در فضای مجازی فضایی در اختیار دارد و تصویر سعدالسلطنه بر آن نقش نبندد کارش کامل نیست و اگر کسی بهار الموت را درک نکند حتما بهار را درک نکرده است.

اعلایی ادامه داد: از همه مردم ایران دعوت می کنم سفر به قزوین و دیدن آثار طبیعی و تاریخی آن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اذعان کرد: تلاش می کنیم برای استفاده بهینه از فرصت های تاریخی و طبیعی آنها را معرفی کنیم. خوشبختانه در مناسب سازی و مناسبت سازی طی دو سال گذشنه کارهای خوبی شده و زیرساخت های لازم برای خدمت به گردشگران آماده شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: بخش عمده ای از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان به گردشگری اختصاص یافت و در این راستا اعتبارات خوبی برای دولتخانه صفوی قزوین در نظر گرفته شده است.

اعلایی عنوان کرد: در طراحی میدان دارالشفا در دولتخانه اقدامات مهمی توسط مدیران استان و وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی انجام شده است تا بستر مناسبی برای معرفی گردشگری قزوین صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت پنجاه بدر که قزوینی ها آن را در روز ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می کنند، دو سال است تقویت شده و از میهمانان دعوت می کنم برای تقویت این مناسبت همت کنند.

گفتنی است در ادامه از برترین های جشنواره تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590510

مهمترین اخبار ایران و جهان: