نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 13:39

2600 دانشجوی مازندرانی عازم راهیان نور می‌شوند/ بدرقه دانشجویان دختر به مناطق عملیاتی

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان اینکه حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور دانشجویی امسال نسبت به سال گذشته ۲/۵ برابر شده است، افزود: سال گذشته یک هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند اما امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر عازم هستند که تقریبا بیش از ۲۰ درصد آن، از دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آئین بدرقه دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان مازندران برای حضور در اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور سیدامیر سادات‌کرمی مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در دانشگاه فرهنگیان قائمشهر برگزار شد.

سادات‌کرمی در حاشیه بدرقه دانشجویان دختر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی به لطف خدا، همت شهدا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج دانشجویی امسال نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور دانشجویی امسال نسبت به سال گذشته ۲/۵ برابر شده است، افزود: سال گذشته یک هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند اما امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر عازم هستند که تقریبا بیش از ۲۰ درصد آن، از دانشگاه فرهنگیان است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا خاطرنشان کرد: از این ۲ هزار و ۶۰۰ نفری که در راهیان نور امسال شرکت کرده‌اند بیشتر آنها بار اول است که به مناطق عملیاتی جنوب می‌روند و تجربه رفتن به راهیان نور را نداشته‌اند.

سادات‌کرمی ادامه داد: تبلیغات مسمومی در طول ماه‌های گذشته و التهابات اخیر انجام شده بود و عده‌ای سعی کردند که تصویر کاذبی از جوانان و دانشجویان را نشان دهند مبنی بر اینکه گرایشات دینی و انقلابی در این قشر کمرنگ شده است، اما برخلاف آن، حضور جوانان در این اردوها بیشتر بوده و این امر حاکی از آنست که این تفکر غلطی بوده و تلاش شده بود که با به تصویر کشیدن بخش کوچکی از دانشجویان غافل و یا اغفال شده آن را مشت نمونه خروار نشان دهند.

سادات کرمی یادآور شد: حضور ۳ برابری دانشجویان در اعتکاف امسال و همچنین حدود ۳ برابر شدن حضور در راهیان نور نشان داد که گرایشات جوانان و دانشجویان به سمت دین، معنویت و شهدا بیشتر شده است. 

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074154

مهمترین اخبار ایران و جهان: