نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 15:04

احساس غم و اندوه در میان نوجوانان آمریکا رکورد زد

براساس گزارش مقامات بهداشتی آمریکا، احساس غم و اندوه در میان نوجوانان دختر آمریکا طی یک دهه اخیر رکورد زده و به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس مطالعه جدید مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا(CDC) که روز دوشنبه (دیروز، ۱۳ فوریه) منتشر شد، دختران نوجوان در ایالات متحده آمریکا در حال تجربه سطوح بی سابقه‌ای از غم و اندوه و خشونت هستند.

به نوشته خبرگزاری چینی «شینهوا»، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای ایالات متحده، حدود ۵۷ درصد از دختران این کشور در سال ۲۰۲۱ احساس مستمر غم و ناامیدی داشته‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ که حدود ۳۶ درصد بود، افزایش یافته است و این آمار در طول یک دهه گذشته رکورد زده است و این بالاترین میزان ثبت‌شدهٔ احساس غم و اندوه در نوجوانان است.

بر اساس این گزارش، این آمار در خصوص پسران در ایالات متحده، کمی متفاوت‌تر است و تجربه چنین احساساتی برای پسران نوجوان در آمریکا از ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

این گزارش ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای ایالات متحده همچنین، شامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مربوط به بررسی سالانه رفتار خطرآفرین جوانان و بررسی سلامت و رفتار دانش آموزان دبیرستانی در ایالات متحده نیز بود.

دبرا هوری، از مسئولان ارشد مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های آمریکا می‌گوید که «دختران نوجوان در ایالات متحده در موج فزاینده‌ای از غم و اندوه، خشونت و تروما (زخم روان) غرق شده‌اند».

وی افزود: «طی یک دهه گذشته نوجوانان، به ویژه دختران، از افزایش تصاعدی تجربه خشونت، سلامت روانی ضعیف و خطرات خودکشی رنج برده‌اند».

در ماه اکتبر گذشته، سه سازمان برجسته سلامت کودکان در آمریکا اعلام کردند که سلامت روان کودکان و نوجوانان در این کشور به یک وضعیت اضطراری ملی تبدیل شده است و نتایج نشان می‌دهد که در فوریه و مارس ۲۰۲۱، اقدام به خودکشی‌ها بین دختران ۱۲ تا ۱۷ ساله ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038098

مهمترین اخبار ایران و جهان: