نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:26

افزایش 2 برابری تعداد پروازهای ازبکستان و قزاقستان

ازبکستان و قزاقستان در مورد افزایش 2 برابری تعداد پروازها بین دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و قزاقستان در مورد افزایش بیش از دو برابری تعداد پروازها بین دو کشور به توافق رسیدند.

این توافق در چارچوب مذاکرات بین «تالغات لاستایف» رئیس کمیته هواپیمایی مدنی قزاقستان و «جسوربیک چاری‌یف» معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان به دست آمد.

در این مذاکرات طرفین در مورد افزایش بیش از دو برابر تعداد پروازهای مسیر «آستانه – تاشکند» از 12 به 36 پرواز در هفته (200 درصد رشد) و «آلماتی – تاشکند» از 20 به 36 پرواز در هفته (80 درصد رشد) و در مسیرهای دیگر تا 4 پرواز در هفته به توافق رسیدند.

به این ترتیب، بر اساس توافقات به دست آمده، شرکت‌های هواپیمایی «ایر آستانه» و «ازبکستان ایرویز» برنامه‌ریزی می‌کنند از فصل بهار و تابستان سال جاری میلادی تعداد پروازهای مسیر «آلماتی – تاشکند» را از 14 به 20 پرواز در هفته و «آستانه – تاشکند» را از 6 پرواز به 12 پرواز در هفته افزایش دهند.

علاوه بر این، برای توسعه رقابت و همکاری‌های تجاری و اقتصادی، ارزان کردن نرخ بلیط‌های هواپیما در مورد افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی در تمام مسیرهای قراردادی بین قزاقستان و ازبکستان توافق به دست آمد.

لاستایف همچنین گفت: شرکت‌های هواپیمایی قزاقستان برنامه ریزی می‌کنند به «سمرقند»، «فرغانه»، «بخارا» و «کارشی» پروازهای مستقیم راه اندازی کنند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077110

مهمترین اخبار ایران و جهان: