نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 00:09

چشم‌انتظاری ۵۴ زندانی غیرعمد خراسان‌جنوبی به کمک خیران برای رهایی

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۴ زندانی غیرعمد در استان در انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا حسین پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دوازدهمین جلسه هیات‌امنای ستاد دیه امروز برگزار و ۱۷ پرونده بررسی شد.

وی تصریح کرد: امیداست ایت بررسی‌ها تا پایان سال منجر به آزادی این ۱۷ نفر از زندان‌های استان شود.

مدیر نمایندگی ستاد  دیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: بدهی این تعداد زندانز حدود ۳۲ میلیارد تومان بوده که تقریبا ماده ان بعد از رضایت شاکی و اظهاری که داده شده ۱۹ میلیارد تومان باقی مانده که این مبلغ از طریق ستاد دیه استان و کشور تامین شده و مبلغی را نیز از طریق تسهیلات در حال پیگیری هستیم تا در آینده نزدیک بتوانیم تا زمینه آزادی این ۱۷ نفر را فراهم ساخته تا به آغوش گرم خانواده خود در پایان سال بگردند.

حسین‌پور در خصوص جرائم زندانیان این تعداد پرونده گفت: ۱۳ نفر از زندانیان پروندشان مربوط به مهریه و چهار نفر مالی بوده و یک نفر نفقه هم وجود  داشته که آن نفقه چون مبلغ آن کم بوده از اختیارات رئیس هیات امنای ستاد دیه استفاده و نسبت به آزادی این فرد اقدام شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵۴ نفر از زندانیان در استان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستند که از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر دیه می‌باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی افزود: بدهی این تعداد زندانی تقریبا حدود ۷ میلیارد  تومان بوده که اگر بتوانیم کمک خوبی را جمع‌آوری کنیم، امیداست افرادی بی‌گناه بیشتری که مبلغ بدهی آنها کم بوده ماندگاریشان را  در زندان‌ها را کم کنیم.

حسین‌پور ادامه داد: با توجه به پایان سال و در پیش بودن ماه مبارک رمضان و برگزای جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اگر مردم و خیران کمک کنند خواهیم توانست زمینه آزادی این تعداد از زندانیان را برای عید فطر محیا سازیم.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان برای مهریه هیچ گونه وجهی را از محل کمک‌های مردمی و خیران پرداخت نمی‌کند  و فقط کمک به این زندانیان از طریق تسهیلات انجام می‌شود، اضافه کرد: مردم بدانند برای مهریه هیچ مبلغ بلاعوضی پرداخت نمی‌شود و تنها برای بدهکاران مالی که پرونده‌های آنها در جلسه هیات‌امنای ستاد بررسی و تایید می‌شود از محل کمک‌های خیران، کمک مرکز و مردم پرداختی وجود دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برکات کمک مردم بسیار زیاد است، افزود: یکی از بزرگترین خیران در این کار خیر بزرگ شاکات هستند.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان رضایت شاکی وجود داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070798

مهمترین اخبار ایران و جهان: