نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 09:47

احتمال تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در البرز قوت گرفت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، گفت: لایحه‌ای را دولت تنظیم و به مجلس داده است، بر اساس این لایحه تمام استان‌های کشور روز پنج شنبه تعطیل خواهند بود و این لایحه در دستور طرح شدن در مجلس قرار دارد.

کاوه حدادپور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، در خصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها، گفت: یکی از مطالبات اصلی پرسنل ادارات استان‌‌ البرز و سایر استان این بود که مثل شهر تهران از تعطیلی پنج شنبه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های مختلف در کارگروه‌های گوناگون در سطح استان کشور به تحلیل این موضوع پرداختند، بیان کرد: مشاهده کردند این تعطیلی پنج شنبه در راندمان خدمت رسانی به مردم تاثیر مطلوبی دارد و همچنین در ارتقا سلامت اداری، خانواده و روانی تاثیر بسیار خوبی دارد. 

حدادپور با اشاره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: در این ماده به صراحت آمده به غیر از شهر تهران، ساعت کاری تمام استان‌های کشور ۴۴ ساعت و ۶ روز یعنی از شنبه تا پنج شنبه است. 

وی در خصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها در این یک ماه، افزود: هیات محترم وزیران در راستای مدیریت تراز مصرف سوخت گاز تصمیمی را به استاندار ابلاغ کردند و در آن بازه زمانی از ابتدای دی ماه تا انتها بهمن ماه تعیین کردند.

حدادپور افزود: استانداران می‌توانستند ساعت کاری ادارات را به نحوی تغییر دهند تا در بهبود مصرف سوخت و صرفه جویی موثر باشد.

وی بیان کرد: بر این اساس تعطیلی پنج شنبه ادارات را ابلاغ کردیم و از شنبه تا چهارشنبه ساعت کاری را تعیین شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه لایحه‌ای را دولت تنظیم و به مجلس داده است، گفت: بر اساس این لایحه تمام استان‌های کشور روز پنج شنبه تعطیل خواهند بود و این لایحه در دستور طرح شدن در مجلس قرار دارد.

حدادپور با اشاره به زمان بررسی لایحه در مجلس، افزود: تنظیم و تصویب لایحه بودجه که اولویت مجلس است زمان برد و همچنین برنامه هفتم مجلس در دستور کار قرار دارد بعد از این لایحه مطرح و بررسی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045698

مهمترین اخبار ایران و جهان: