نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:37

لزوم تلاش مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش ها

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با سفیر بحرین در دمشق تاکید کرد که کشورش همیشه خواهان فعالیت مشترک کشورهای عربی با مقابله با چالش های مشترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در دیدار با «وحید مبارک سیار» سفیر بحرین در دمشق بر اهمیت و عمق روابط دو کشور تاکید کرد و خواهان فعالیت مشترک کشورهای عربی شد.

رئیس پارلمان سوریه همچنین خواستار تلاش مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش ها شد و گفت: این دیدار سرآغازی برای تلاش و فعالیت بیشتر در زمینه تحکیم روابط کشورهای عربی خواهد بود.

وی ضمن ابراز امیدواری در زمینه ارتقای روابط سوریه و بحرین، از نقش سفیر این کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه قدردانی کرد.

از سوی دیگر سفیر بحرین در دمشق نیز بر تقویت روابط کشورهای عربی و یکپارچه سازی موضع کشورهای عربی در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید و اعلام کرد که بحرین آماده ارائه هر نوع کمک به کشور دوست و برادر سوریه برای عبور از پیامدهای زلزله اخیر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت و ملت سوریه قادر به پشت سرگذاشتن پیامدهای زلزله اخیر هستند، افزود: بحرین به زودی یک تیم پزشکی برای مداوای مجروحان زلزله اخیر به سوریه اعزام خواهد کرد.

سفیر بحرین در دمشق بار دیگر از رئیس پارلمان سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه پارلمان های بین المللی که به زودی در بحرین برگزار خواهد شد، دعوت کرد و گفت: در حال حاضر نمایندگان پارلمان این کشور مشغول فعالیت برای تشکیل انجمن دوستی پارلمانی بحرین و سایر کشورهای عربی هستند که کمیته دوستی بحرین و سوریه در تقویت روابط دو جانبه سهیم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046554

مهمترین اخبار ایران و جهان: