نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:15

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

زاهدان- حال و هوای این روزهای موکب‌های برپا شده در سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی زائران اربعین پاکستانی، نشان از آن دارد که عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، کمتر از ۱۰ روز دیگر تا اربعین حسینی زمان باقی مانده و این روزها در حالی موسم عشق و دلدادگی در مرزهای ورودی کشورمان ایران همچون مرز ریمدان و میرجاوه و در مسیرهای منتهی به مرزهای محل تردد زائران به عراق، جاری و ساری است که شیعه و سنی همه با همدلی و وحدت زیر خیمه حسین (ع) در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

ایام قدم نهادن در مسیری که سختی‌هایش را جز با مرهم محبت اهل بیت (ع) نمی‌توان تحمل کرد و روزهایی که تجلی محبت و برادری است.

مردمان سیستان و بلوچستان که سرزمینشان در گذرگاه‌های کاروان‌های اربعین حسینی پاکستانی قرار دارد با برپایی موکب هایی در اقصی نقاط این استان پهناور در تکاپو برای خدمات رسانی بی کم و کاست به کاروان‌های اعزامی به کربلا هستند.

اکنون زیباترین جلوه‌های خدمت خداپسندانه در موکب‌های اربعین حسینی سیستان و بلوچستان جلوه گری می‌کند جایی که همه لباس خدمت پوشیده اند و می‌خواهند از راه دور به مولایشان عرض ارادت کنند و یکی از این مناطق نیکشهر است، شهری که در موکب برپا شده، بالغ بر نود درصد فعالیت‌ها را اهل سنت به عهده گرفته اند.

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

برکات خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) از زبان یکی از خادمان

یکی از خادمان اهل سنت موکب حضرت اباالفضل العباس (ع) نیکشهر با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به یک قوم و مذهب نیست، بیان کرد: با مشارکت فعال شهروندان خداجوی این شهرستان به ویژه اهل سنت، روزانه برای قریب به هزار زائر پاکستانی در این موکب غذا طبخ شده و از عزاداران سید و سالار شهیدان استقبال و پذیرایی می‌شود.

میرک خدادوست در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شهرستان نیکشهر، این روزها مردم و مسئولان همه پای کار بوده و شیعه و سنی با دل و جان خود را برای پذیرایی از زوار امام حسین (ع) آماده کردند، که این نشانه اوج ارادت مردم به سیدالشهدا (ع) است.

این خادم ادامه داد: بنده از سال ۹۰ خدمتگزار مسجد ابالفضل (ع) در این شهرستان هستم که امسال برای دومین سال متوالی پای کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب برپا شده هستم.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) نماد همدلی و وحدت است، تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران حسینی علاوه بر برکاتی که در زندگی فردی ما دارد، باعث شده این روزها شاهد ارتقای زیرساخت‌های شهری باشیم و از این روند مردم احساس رضایت و خرسندی دارند.

خدادوست خاطرنشان کرد: مردم علیرغم گرمای شدید هوا عاشقانه در مسیر خدمت به اهل بیت (ع) قدم برداشته و با شوری وصف ناپذیر این روزها را سپری می‌کنند.

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

شیعه و سنی پای کار حسین (ع)

مدیر تبلیغات اسلامی نیکشهر گفت: از سال گذشته، موکب حضرت ابالفضل (ع) در سه راهی این شهرستان برپا و اقدام به استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی می‌شود.

حجت الاسلام علی بامری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: امسال برای دومین سال این موکب پرشورتر از گذشته برپا شده و مردم اهل سنت دوشادوش تشیع در حال خدمت رسانی به زائران پاکستانی هستند.

وی تاکید کرد: این خدمت خالصانه نشان می‌دهد امام حسین (ع) متعلق به بشریت است و همگان با جان و دل، در این مسیر قدم می‌گذارند.

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب نیست

شهردار شهرستان نیکشهر بیان کرد: از سال گذشته و برای اولین بار، موکبی برپا و اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی کرد و امسال نیز برای دومین بار این موکب با همکاری اداراتی مانند تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرمانداری و سایر ادارات شهرستان دایر و در حال ارائه خدماتی همچون طبخ غذای گرم، سرویس ایاب و ذهاب و غیره به زائران است.

فریبرز باور در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: امسال با توجه به کمک‌هایی که از سوی دولت به شهرداری‌ها صورت گرفت اقدام به ارتقای زیرساخت‌ها و بکارگیری از ظرفیت ماشین آلات خدمات شهری شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب‌تر در موضوع اربعین حسینی کردیم به گونه‌ای که روزانه حدود ۳۰ اتوبوس زائر پاکستانی در مرز ریمدان مورد استقبال و پذیرایی قرار می‌گیرد.

وی گفت: به برکت اربعین حسینی، امسال زیرساخت‌ها در تمامی نقاط، خصوصاً ورودی که نماد و پیشانی شهر است ارتقا یافته و مردم نیز از این تغییر و تحولات خرسند بوده، و علاوه بر آن، پرداخت حقوق چندین ماهه معوق کارگران شهرداری نیز از دیگر برکات اربعین بوده که اینها به برکت کار در دستگاه حسین (ع) رخ داده است.

باور بیان کرد: امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب نیست این مهم را در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470698

مهمترین اخبار ایران و جهان: